NE BISTE NI PRETPOSTAVILI: Koji auto-brend najviše vredi?
Na zavidnom prvom mestu.
Interbrand, kompanija koja je decenijama bila jedan od najcenjenijih konsultanta kada je u pitanju razvoj brendova, objavila je još jedan godišnji izveštaj u kome se rangiraju sto najvrednijih brendova na svetu i tržišna vrednost svakog od njih.
Nova Fiat Panda će se proizvoditi u Srbiji i Maroku (VIDEO)
SIGURNO NISTE ZNALI: Srbija bila evropsko čudo po broju automobila na auto-gas
PRODUŽITE VEK SVOM AUTU: Prepoznajte signale da je neophodno da promenite ulje u automatskom menjaču
Ovo je već 24. godina kako Interbrand sprovodi svoje istraživanje, mereći više od 100.000 različitih kriterijuma za dobijanje relevantnih rezultata. Među 50 najboljih brendova, njih 9 je iz automobilske industrije, a redosled nije previše iznenađujući.
Najbolji brend i dalje ima japanski automobilski gigant Toyota, koji prema procenama Interbranda vredi čak 64,5 milijardi dolara i nalazi se na ukupno 6. mestu liste svih robnih marki.
Samo jedno mesto iza je Mercedes-Benz, čija je vrednost za oko 3 milijarde evra manja od Toyote, ali i više od 10 milijardi veća od sledećeg na listi, BMW-a.
Na veoma visokom četvrtom mestu je jedina netradicionalna automobilska kompanija, a to je, naravno, Tesla. Vrednost ovog brenda se procenjuje na nešto manje od 50 milijardi dolara.
Peta je Honda, još jedna japanska kompanija koja svoju reputaciju, doduše, duguje ne samo automobilima, već i drugim svojim proizvodima kao što su motocikli i avioni, ali i snažnom razvoju robotske tehnologije.
Slično možemo zaključiti i za 6. brend na listi, a to je korejski Hyundai. Zahvaljujući svom globalnom prisustvu u skoro 200 zemalja sveta, sa više od pet hiljada dilera, danas je Hyundai ime vrednije od 20 milijardi dolara.
U top-10 su i tri poznate nemačke auto-marke, čija je vrednost vrlo slična i iznosi oko 16 milijardi dolara. Tu je najpre Audi, na 7. mestu ispred Porschea (8.) i Volkswagena (9.),
I na kraju, listu najvećih 10 zaokružuje jedan od najznačajnijih proizvođača u istoriji automobilske industrije, a to je američki Ford. A njegova vrednost je veoma blizu 15 milijardi dolara.
Slede Nissan, Ferrari, KIA...
Inače, generalno najvredniji brend je Apple, koji je procenjen na više od 500 milijardi dolara, a slede Microsoft i Amazon.