VELIKA ULAGANJA: Beograd odvaja OSAM MILIJARDI EVRA za infrastrukturu
Infrastrukturna ulaganja daju podsticaj ekonomiji. Očekuje se privredni rast
Srbija mora da pokrene nove investicije ako želi da ima stalni ekonomski rast, jer bi u suprotnom imala velike probleme, ocenila je potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva Zorana Mihajlović. Vlada Srbije, kako u tekstu navodi agencija, se nada da će infrastrukturna ulaganja dati podsticaj ekonomiji zemlje, dodajući da MMF i NBS očekuju privredni rast od 3,5 odsto u ovoj godini, odnosno četiri odsto između 2020. i 2022.
Da bi se taj cilj postigao Srbija planira da investira do osam milijardi evra srednjeročno u infrastrukturu, većinom kroz ulaganja koje bi finansirale Kina, ali i Rusija, Turska i Azerbejdžan, kao deo šireg investicionog plana vrednog deset milijardi evra, koji je nedavno predstavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, piše Rojters.
Stiže nova investicija: Za izgradnju hladnjače za voće izdvojeno 120 miliona dinara
Organska plantaža jabuka u Srbiji: Nektar uložio više od 200 hiljada evra za zemljište u Vladičinom Hanu
- Srbija planira da pozajmi milijarde evra od Kine i drugih zemalja u narednim godinama kako bi investirala u regionalne infrastrukturne projekte - kazala je Mihajlović. Ona je navela da su do sada zemlje na Balkanu privukle projekte u ukupnoj vrednosti od 14,5 milijardi evra, uključujući projekte iz Kine i Rusije.Prema njenim rečima, kineske investicije koje su u procesu realizacije vrede skoro pet milijardi evra.
Takođe, dodala je da vlasti u Beogradu razmatraju sporazum u vrednosti od 400 miliona evra sa Rusijom za rekonstrukciju železničke infrastrukture do Luke Bar u susednoj Crnoj Gori, dodavši da su u planu i investicije od 150 miliona evra iz Rusije za novi kontrolni centar železnice. Turske kompanije će, kaže, graditi putnu konekciju sa BiH, a glavnu trasu u Zapadnoj Srbiji će raditi azerbejdžanska kompanija Az Virt u skladu sa sporazumom vrednim 370 miliona evra. Dodaje da Beograd ima nameru da rekonstruiše i glavnu železničku trasu ka Severnoj Makedoniji.
Kako navodi, projektna dokumentacija je izrađena od strane kineske kompanije China Road and Bridge Corporation, a procenjeno je da će ceo projekat koštati oko 600 miliona evra. U poslednjoj deceniji, kineske kompanije su, kako podseća Rojters, investirale u Srbiji u rudnike bakra, u industriju čelika kao i u proizvodnju energije, i dodaje da su u 2017. godini, Srbija i Mađarska takođe započele izgradnju železničke linije Beograd-Budimpešta koja je isto finansirana od strane Kine.
Građani mogu da odahnu: USVOJEN E-PAPIR, dolaze dani jednostavnijih administrativnih postupaka
VUČIĆ NAJAVIO KUPOVINU ELEKTROPRIVREDE U OKRUŽENJU: Ne prodajemo EPS, biće najveća kompanija na Balkanu
VELIKI PROJEKAT ZA NAŠU ZEMLJU: Prva deonica brze pruge Beograd - Stara Pazova gotova znatno pre roka
Mihajlović je istakla da ne treba da se strahuje od dugovanja u koje je zapala, kaže, Crna Gora zbog kineskih pozajmica za izgradnju autoputa u toj zemlji, jer, kako navodi, "mi ne počinjemo ništa bez da ponudimo garancije o tome". Vlada Srbije, dodaje agencija, očekuje da će ulaganja u infrastrukturu dodatno osnažiti nacionalno ekonomiju.
Kina posmatra Srbiju i druge zemlje na Balkanu kao deo njihovog amibicioznog projekta "Jedan pojas-Jedan put" i kao otvoreno tržiste za povezivanje kineskih kompanija. U poslednjoj deceniji, dodaju, Peking je investirao milijarde dolara u osiromašeni balkanski region, uglavnom kroz kineske banke i kompanije koje se bave izgradnjom železnica, puteva i energetskih postrojenja.