BMW: Obaranjem mase do boljih performansi modela M klase
Manje kilograma u novim M3 i M4 modelima doneće za 28 odsto nižu potrošnju goriva i emisiju ugljen-dioksida.
Obaranje mase umesto povećanja snage agregata radi poboljšanja performansi vozila pristup je koji forsiraju u M odseku BMW.
- Da bismo se popeli na viši stupanj u segmentu odnosa snage i mase, pre ćemo težiti automobilu koji teži 1.000 kg nego vozilu koje ima 1.000 KS - izjavio je Karsten Prijes, rukovodeći Odeljenja za proizvode u M odseku.
Poljska Arrinera (FOTO) (VIDEO)
(NE)ČEKIVANO OD ELONA MASKA: Naši patenti su vaši patenti
Subaru planira da oživi SVX?
Novi modeli M3 i M4 odraz su takve koncepcije. Snažniji za 3 posto (sa 416 na 427 KS), pomenuti modeli su istovremeno lakši za 6 odsto, tj. za 80 kg. Uz štedljiviji 3.0 V6 motor, novi modeli iz M klase imaće manju potrošnju goriva i emisiju ugljen-dioksida za 28 odsto, pa će uz pun rezervoar moći da pređu preko 150 km više nego ranije.
Da bi se smanjila masa aparata, prednji i zadnji delovi automobila izrađeni su isključivo od aluminijuma, dok su u proizvodnji motora i ostalih delova korišćena ugljenična vlakna i magnezijum. U nove M modele neće biti instaliran xDrive sistem pogon na sva četiri točka upravo zbog težnje za manjom kilažom vozila.
- Koja je svrha olakšati automobil za 80 kg, a onda u njega ugraditi xDrive koji teži 75 kg? - rekao je Prijes, ali je dodao da će u budućnosti i xDrive biti ugrađen, kako tehnika redukcije mase bude uspešnija.