thunderstorm with rain
17°C
21.05.2024.
Beograd
eur
117.1131
usd
107.829
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Južni tok ''zaranja'' u more ovog novembra

26.09.2014. 10:49
Piše:
Tanjug
Južni tok
Južni tok / Izvor: Foto: gasprom.com

Polaganje cevi po dnu Crnog mora za gasovod Južni tok počeće u novembru, najavili su danas predstavnici Vinteršala, nemačkog akcionara u projektu gasovoda Južni tok.

U Bugarskoj je već spremno 90.000 cevi, koje čekaju da budu zavarene, samo još treba da dođe veliki brod koji će polagati te cevi, rekao je novinarima, koji su obišli gasovod Severni tok, portparol preduzeća “Južni tok transport” Jasper Jansen.

On je istakao da bugarska vlada nije rekla da neće da gradi taj gasovod, već da želi da pojasni poziciju oko Južnog toka sa Evropskom unijom i dodao da “nema razloga da sumnja da Bugarska neće graditi taj gasovod.”

Jansen je najavio i da neće biti promena rokova u izgradnji i puštanju u rad Južnog toka i precizirao da će prva linija tog gasovoda biti završena do kraja 2015. a poslednja, četvrta, do kraja 2017. godine.

“Mi znamo šta radimo i potpuno smo sigurni da će taj projekat biti realizovan,” rekao je Mihael Sase, direktor korporativnih komunikacija nemačkog Vinteršala, koji u preduzeću “Južni tok transport” ima 15 odsto udela.

Gas
Gas / Izvor: Profimedia/ilustracija

Viši menadžer za projekte Severni tok i Južni tok u Vinteršalu Frank Rau istakao je da smatra da će Evropa, kada je reč o Južnom toku“, “doneti mudar izbor jer je konkurencija već počela”.

On je dodao da je najizazovniji deo u izgradnji Južnog toka to što je Crno more na najvećem delu trase duboko 2,2 kilometra i što osim u priobalju, ima nagli pad terena.

Rau je istakao da je ta dubina 10 puta veća od one na kojoj se gradio Severni tok i dodao da je ruskoj obali Crnog mora u toku i izgradnja najveće kompresorske stanice na svetu za potrebe gasovoda Južni tok.