PARISKI SALON AUTOMOBILA: Fiat 500 postao crossover
Fiat nastavlja sa širenjem familije 500, te je nakon običnog, C, L (dve varijante) sada došao na red i slovo X, tj Fiat 500X.
Fiat je pred salon automobila u Parizu ozbiljno podgrejao atmosferu sa gomilom "procurelih informacija" a nakon toga su došle reklame i video klipovi koji su nagoveštavali nešto potpuno novo. Razlog je jednostavan, Fiat 500X pripada Crossover segmentu, jednom od najbrže rastućih na tržištu, a Fiat je na ovom polju pomalo zakasnio sa svojim modelima
Fiat 500X je definitivno zanimljivo vozilo i po običaju bolje se snalazi u gradu nego na nekom seoskom putu, a ne daj bože da uđete sa njime u blato. Fiat je spremio dva modela za kupce, gradsku i terensku verziju gde terensku shvatite uslovno mada će Fiat u ovaj model ugraditi "Drive modd selector" koji će omogućiti vozaču da bira između tri različita načina rada( Auto, Sport, All Weather) vešanja, kočnica, upravljača i prenosa snage. Takođe treba reći da Fiat 500X deli veliki broj sistema sa Jeep Renegade, pa nas i ne čudi što će biti proizvedeni u istoj fabrici, Melfi italija.
Ono što 500X izdvaja od konkurencije je izbor od nekoliko desetina pogonskih agregata koje će Fiat nuditi uz ovaj auto. Tu bi izdvojili 1.4 Turbo MultiAir II snage 104 kW, odnosno 140 KS uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje točkove, te dva dizel MultiJet II motora zapremine 1.6 i 2.0 litara snage 90 kW, odnosno 104 kW, tj. 120 i 140 KS. Prvi će dolaziti sa šestostepenim ručnim menjačem i pogonom na prednje točkove, a drugi sa novim devetostepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka.
Fiat kasnije planira da ponudi 1.6 E-torQ motor snage 82 kW (110 KS) sa petostepenim ručnim menjačem te pogonom na prednje točkove, kao i 1.4 Turbo MultiAir II pogonski agregat snage 127 kW, odnosno 170 KS, uparen s gore pomenutim devetostepenim automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri točka. Vrh ponude će činiti varijanta sa 2,4 litarskim Tigershark motorom snage 137 kW, odnosno 184 KS, koji će također dolaziti sa 9-stepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka.
Fiat 500X je dugačak 4,25 m, širok 1.8 m i visok 1.6 m, a zapremina prtljažnika iznosi 330 l. Po onome što se možete videti na sajmu enterijer će biti klasičan, sa dosta sitnica koje bi trebalo da ostave utiska na kupce i na neki način opravdaju višu cenu.