Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Нормално је да накратко затрепери, али шта ако ова лампица остане укључена након паљења

09.05.2024. 15:08
Пише:
Србија Данас/Б92
Instrument tabla
Инструмент табла / Извор: Shutterstock

Обично можете наставити да возите, али треба што пре отићи у сервис, то је најједноставнији савет у овом случају.

Када покренете дизел аутомобил, нормално је да жута контролна лампица (грејач) накратко затрепери. Међутим, ако настави да светли, саветује се опрез.

Ако индикаторска лампица и даље сија, то обично није добар знак.

У овом случају је могућ квар, објашњава Немачки аутомобилски клуб АДАЦ. Листа потенцијалних узрока је дуга: проблем рециркулације издувних гасова (ЕГР), зачепљење филтера честица...

Обично можете наставити да возите, али треба што пре отићи у сервис, то је најједноставнији савет у овом случају.

Lampica
Лампица / Извор: Shutterstock

Сви дизел мотори имају конструктивну карактеристику да захтевају загревање ваздуха приликом покретања мотора, односно када је мотор хладан.

Овде је улога грејача веома важна. Уместо свећица, дизел мотори користе грејаче. Они загревају ваздух за процес сагоревања.

То је на савременом дизелашима много брже и углавном неприметно. Али лампица би требало да се искључи брзо након стартовања мотора. Ако остане укључена, могући су проблеми.