Расте продаја аутомобила у Француској, Шпанији и Италији
Сведочимо ли опоравку тржишта моторних возила на Старом континенту или је у питању само пролазна мода, показаће надолазеће време.
Продаја аутомобила на Старом континенту већ је шест година у јарку, но може бити да је осеци дошао крај. Извештаји са тржишта Француске, Шпаније и Италије охрабрујући су за произвођаче аутомобила. Раст продаје у Француској износи 3 одсто, у Италији 4 процента, док је у Шпанији убележен скок од чак 24 стота. Како три земље скупа имају 170 милиона житеља, подаци носе још већу тежину.
Однос снага-маса (не) значи пуно (ВИДЕО)
Peugeot показао 208 ГТИ у част великог и лепог јубилеја (ВИДЕО)
Први лет Хондиног авиона
Француски савез аутомобилских произвођача је из поменутих разлог променио првобитну пројекцију по којој ће у овој години трговина возилима бити на нивоу из 2013. Нова прогноза предвиђа раст од пристојна два стота.
Продаја Renaultovih возила на домаћем тржишту подигла се за 25 одсто прошлог месеца услед пораста популарности кросовера Цаптура и Дацие Дустер. Насупрот њима, продаја Peugeot-Citroen групе пала је за 2 стота. Неуспешнији период десио се и Форду, Toyoti и Volkswagenu. Жеђ за луксузним аутомобилима у Француској све је већа, па су BMW и Даимлер продали за 25, односно 17 одсто више аутомобила у јуну у односу на претходне месеце.
Скок продаје у Шпанији је 18 одсто у првој половини године и понајвише иде на рачун државних субвенција за промет половних возила. У земљи кориде раст су забележили Peugeot, Цитроен, Опел, но највећи разлог за задовољство имају Форд, Фиат, Volkswagen и Renault чија је продаја скочила за 50 стотих.
Тржиште у Италији најрањивије је од три анализирана. Продаја Дацие, Renaulta и Peugeota досегла је двоцифрени скок, али је свеукупан раст једноцифрен - 4 одсто. Разлог је тај што продаја физичким лицима уопште није порасла. Напротив, пала је. Заслуге за збирни раст припадају сектору правних лица која се баве рентирањем возила и такси предузећима.