PITANJE SVIH PITANJA: Da li je jeftinije voziti benzince, dizelaše ili električne automobile?

24.01.2024. 19:42
Piše:
Srbija Danas/B92
električni automobili / Izvor: Profimedia/ilustracija
Važno je znati...

Kada se automobil tek kupuje, "strujaši" su uglavnom skuplji od benzinaca i dizelaša, mada se uz subvencije ova razlika može smanjiti. Međutim, postavlja se pitanje kada se ukupni troškovi uzmu u obzir, koji tip automobila se najviše isplati?

KO ĆE NJIMA POBEĆI: Pogledajte ZVER koju vozi POLICIJA Dubaija

KO ĆE NJIMA POBEĆI: Pogledajte ZVER koju vozi POLICIJA Dubaija

O OVOME MALO KO RAZMIŠLJA: Ovaj deo točka je vrlo važan za BEZBEDNOST VOZILA!

O OVOME MALO KO RAZMIŠLJA: Ovaj deo točka je vrlo važan za BEZBEDNOST VOZILA!

SAMO ZA LJUBITELJE OPELA: Vraća se Frontera!

SAMO ZA LJUBITELJE OPELA: Vraća se Frontera!

Odgovor na ovo u opsežnom istraživanju pokušale su da daju kompanije Leaseplan i ALD Automotive, izveštajem pod nazivom "Mobility Guide 2023".

Prema njihovim podacima, u Nemačkoj kilometar pređen električnim automobilom košta 43 centa, dok sa SUS motorom u proseku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravaka takođe su obično niži.

U Italiji, Španiji i Švedskoj, električnim automobilom takođe se može uštedjeti oko 1 cent po kilometru, a najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji sa po 5 centi po kilometru.

U Holandiji i Velikoj Britaniji, SUS motori i EV su izjednačeni.

Osnova je četvorogodišnje vlasništvo i 120.000 kilometara ukupne kilometraže, a troškovna prednost u Nemačkoj bi bila 1.200 evra, dok bi u Austriji i Belgiji iznosila čak 6.000 evra.

Rezultati studije, međutim, nisu svuda u Evropi pozitivni za električne automobile. Tu spada i Srbija, za koju nema podataka o tome koliko bi koštao kilometar pređen EV, ali stoji da infrastrukturu treba dodatno ojačati kako bi električni automobili bili isplativi.

 

 

Piše:
Srbija Danas/B92
24.01.2024. 19:42
Pogledajte više