Povlastice će moći da se koriste sa početkom naredne godine.
Poslednjih godina u Srbiji priča s o merama vezanim sa velikim zagađenjem vazduha, prevashodno u Beogradu, ali i Boru, Užicu, Obrenovcu...
Ministarstvo zaštite životne sredine donelo je odluku o uvođenju strožeg ekološkog standarda koji će uticati na kvalitet vazduha naše zemlje.
Međutim veliki problem stvaraju automobili koji ne ispunjavaju ekološke norme, gde Srbija jošuvek kaska za ostatkom Evrope. Za sada u Srbiji je dozvoljen uvoz Euro 3 vozila, međutim to se ubrzo menja...
Od 1. januara 2024. godine, u Srbiji počinje da važi zakon koji prati evropske, a to je minimum Euro 5 norma za uvoz polovnih vozila u našu zemlju.
Time naša država preskače dva stepenika odjednom, i sa Euro 3 standarda odmah prelazi na Euro 5, čime polako sustiže znatno jače evropske države i staje rame uz rame sa njima.
Međutim to nije sve...
Samo godinu dana kasnije, od 1. januara 2025. u Srbiji će, barem po planu, početi primena zakona o normama koja će morati da ispunjavaju minimum Euro 6 standard.
Za građane Srbije ovo možda nije najsjajnija vest, ali se zato Vlada Republike Srbije postarala da pomogne svojim građanima.
Vlada Republike Srbije usvojila je odluku o subvencijama u vidu novčane pomoći, svim građanima koji se odluče za kupovinu automobila koji će ispunjavati minimum normi.
To znači da će za zamenu automobila Euro 3(ili manje) norme, država izdvojiti novac kako bi se taj auto zamenio automobilom Euro 5 standarda, a od 2025. i automobilom Euro 6 standarda.
Za kupovinu automobila Euro 6 standarda država daje 2.100 evra.
Za kupovinu kamiona do 12t, subvecnija će iznositi 2.500 evra.
Za autobuse Euro 6 norme, budući kupci će od države dobiti 2.900 evropskih novčanica.
U Srbiji je 2005. donet zakon o uvozu polovnih automobila minimum Euro 3 standarda, i od tada kao da je vreme stalo.
Od te 2005. godine, nije bilo promene zakona, što znači da su građani naše zemlje idalje u mogućnosti da kupuju polovnjake stare preko 20 godine, po čemu smo trenutno na začelju Evrope!