SRBIJA LEGALIZOVALA "AUTOMOBILE BEZ VOZAČA": Testiranje autonomnih vozila biće moguće uz posebnu dozvolu

27.11.2023. 15:51
Piše:
Srbija Danas/ B92
automobil bez vozača / Izvor: Profimedia
Neće svako moći da ih testira.

Ministarstvo unutrašnjih poslova donelo je pravilnik o uslovima za obavljanje autonomne vožnje, kojim se bliže propisuju uslovi pod kojima se obavlja autonomna vožnja i procedura izdavanja dozvole za testiranje autonomnog vozila.

VEROVATNO NISTE ZNALI: Koliko kilometara treba da pređete da bi vam se automobil isplatio?

VEROVATNO NISTE ZNALI: Koliko kilometara treba da pređete da bi vam se automobil isplatio?

KAZNA I DO 20.000 DINARA! Šta je sve neophodno vozačima za zimsku vožnju

KAZNA I DO 20.000 DINARA! Šta je sve neophodno vozačima za zimsku vožnju

ŠLAJFUJETE I NE MOŽETE DA KRENETE? Probajte ovaj stari poznati trik

ŠLAJFUJETE I NE MOŽETE DA KRENETE? Probajte ovaj stari poznati trik

Testiranje autonomnog vozila može da obavlja pravno lice sa sedištem u Srbiji, na osnovu dozvole, koju izdaje teritorijalno nadležna organizaciona jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova na čijem se području odvija testiranje.

Dozvola se može izdati za jedno ili više autonomnih vozila, vrste L7 sa fabrički zatvorenom karoserijom, M1 ili N1, zaključno sa nivoom 4 automatizacije vožnje, na period od najduže godinu dana.

U zavisnosti od specifičnosti svakog pojedinačnog zahteva može se dozvoliti celodnevno testiranje, testiranje u kraćem periodu ili se odrediti najduže trajanje svake pojedinačne vožnje, a takođe može se odrediti da se testiranje vrši samo tokom trajanja obdanice.

Između ostalog, pravilnikom je propisano da ukoliko se npr. testira vozilo nivoa 3 ili nižeg nivoa, vozač se mora nalaziti na mestu vozača, a ako se testira vozilo nivoa 4, vozač mora sve vreme da sedi u prvom redu sedišta iza vetrobrana, spreman da u svakom trenutku preuzme kontrolu nad vozilom i postavljen tako da je položaj njegovih ruku, nogu i tela takav da nikada ne gubi upravljivost vozilom.

Dužnost vozača je, kako se u pravilniku navodi, da nadzire odvijanje vožnje na putu i automatizovani sistem vožnje, pri čemu mora biti pripravan da preuzme kontrolu nad vozilom u svim slučajevima gde bi bezbednost saobraćaja na putu bila ugrožena.

 

 

Piše:
Srbija Danas/ B92
27.11.2023. 15:51
Pogledajte više