Iz Uprave za indirektno oporezivanje (UINO) BiH, kažu da je u periodu od juna do augusta ove godine u tu zemlju uvezeno 17.239 automobila, dok je u istom periodu prošle godine u BiH uvezeno 21.764 automobila.
Najprimetnija je razlika u julu i augustu. Na primer, u avgustu prošle godine u BiH su uvezena 6.643 automobila, dok je ove godine taj broj umanjen za 1.811 vozila. Slični su podaci i za jul ove godine kada je u BiH uvezeno 2.178 vozila manje u odnosu na juli 2018. godine.
Zabrana uvoza polovnih vozila s motorom Euro 4, koja je na snazi već dva meseca, znatno je uticala na smanjenje uvoza starih zagađivača u BiH.
Iz Uprave za indirektno oporezivanje (UINO) BiH, kažu da je u periodu od juna do augusta ove godine u tu zemlju uvezeno 17.239 automobila, dok je u istom periodu prošle godine u BiH uvezeno 21.764 automobila.
Najprimetnija je razlika u julu i augustu. Na primer, u avgustu prošle godine u BiH su uvezena 6.643 automobila, dok je ove godine taj broj umanjen za 1.811 vozila. Slični su podaci i za jul ove godine kada je u BiH uvezeno 2.178 vozila manje u odnosu na juli 2018. godine.
Odluka o zabrani uvoza vozila s motorom Euro 4 trebalo je da stupi na snagu još 1. aprila ove godine, ali iz UINO su produžili rok zbog onih koji su u međuvremenu uvozili takva vozila. S tim u vezi građani BiH su u prvim mesecima 2019. godine, verovatno upoznati s predstojećom zabranom, sve intenzivnije uvozili polovna vozila. Sada je u velikoj meri primetan pad trenda uvoza polovnih automobila.
Podsećamo, gotovo 80 odsto registrovanih automobila u BiH je starije od deset godina, što BiH čini zemljom s najstarijim voznim parkom u Evropi. Nova zabrana mogla bi se odraziti na promenu ove situacije.