DONETE NOVE MERE I KAZNE ZA RADNIKE U SRBIJI! Sankcija za nepoštovanje pravilnika i do MILION DINARA
10.07.2020.15:11
Piše:
Srbija Danas/Blic
U samom Pravilniku nisu propisane kaznene mere, ali se one nalaze u Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu.
Pravilnik koji stupa na snagu 11. jula daje poslodavcima rok od 30 dana da donesu plan primene mera za sprečavanje pojave i širenja epidemije zarazne bolesti. Taj plan je "sastavni deo akta o proceni rizika koji se donosi saglasno zakonu i propisima iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu".
Počela letnja sniženja u Srbiji! Jedan datum je veoma važan, a evo na šta treba da OBRATITE PAŽNJU KAD KUPUJETE
U samom Pravilniku nisu propisane kaznene mere, ali se one nalaze u Zakonu o bezbednosti i zdravlju na radu. U njemu je propisana kazna od 800.000 do 1.000.000 dinara, ako "ne izmeni akt o proceni rizika u slučaju pojave svake nove opasnosti i promene nivoa rizika u procesu rada". Kazna za zaposlene koji ne budu poštovali propisane mere kreće se od 10.000 do 20.000 dinara.
Poslodavac je takođe dužan da prati odluke nadežnih organa tokom epidemije i usaglašava svoj rad s tim odlukama. U samom Pravilniku je propisano da plan mora da sadrži:
preventivne mere i aktivnosti za sprečavanje pojave epidemije zarazne bolesti;
zaduženje za sprovođenje i kontrolu sprovođenja preventivnih mera i aktivnosti;
mere i aktivnosti za postupanje u slučaju pojave epidemije zarazne bolesti.
Šta podrazumevaju sve tri navedene stavke detaljno je opisano u samom aktu, a poslodavac je dužan i da odredi odgovorne za praćenje i kontrolu primene tih mera. Proveru efikasnosti primene mera vrši lice za bezbednost i zdravlje na radu, čije su obaveze takođe propisane.
Zaposleni takođe imaju obaveze i mogu da plate kaznu
Što se obaveza zaposlenih tiče, oni treba da sprovode preventivne mere, namenski troše zaštitna sredstva, dodatno brinu o ličnoj higiijeni, odeću da ne drži pored sredstava i opreme za zaštitu, obavesti poslodavca ako oseti simptome bolesti, kod sebe, članova porodice ili drugih zaposlenih, kao i da obavesti poslodavaca o uočenim nepravilnostima.