Ipak ostaju u Srbiji: Mladi koji preko konferencije prave brend od srpske omladine

20.03.2018. 11:46
Piše:
Srbija Danas
ARK Regional Branding Symposium / Izvor: Foto: Promo
Nisu otišli jer smatraju da odavde mogu da stignu svet

12. maja 2018. godine, najboljeg svetskog brend eksperta ne dovode državni organi, pa čak ni privatan sektor. Dovodi ga naša omladina. Sami organizuju stručan simpozijum (uz podršku sponzora koji su prepoznali njihov rad) pod nazivom “ARK Regional Branding Symposium”.

Šest naših mladih, talentovanih, nagrađenih diplomaca i studenata završnih godina državnih fakulteta, bez uticajnih roditelja, koji imaju od 22 do 30 godina i zaista, zaista ne žele da napuste svoju zemlju u potrazi za poslom i budućnošću.

ARK Regional Branding Symposium / Izvor: Foto: Promo

Nisu otišli odavde jer smatraju da odavde mogu da stignu svet, i zbog toga su 1. januara 2018. godine osnovali neprofitno strukovno Udruženje “Brend Stručnjaka” kako bi realizovali ovaj projekat, na kojem volontiraju i rade uporedo na poslovima od kojih žive.

Martin Lindstrom biće predavač na ovom događaju, a stručnjaka su pridobili za ideju dolaska u Srbiju tako što su mu rekli da ima puno mladih, sposobnih, talentovanih ljudi gladnih znanja koji bi uživali u prilici da o brendu uče direktno od njega i da će upoznati jednu stranu Srbije koju sigurno nije imao prilike da vidi u svetskim sredstvima informisanja. Pristao je u roku od 24 časa.

Inspiraciju za projekat su dobili suočeni sa opšteprihvaćenim tvrdnjama “sve što vredi odlazi iz Srbije”, “sve je to preko veze” i “mladi ovde nemaju budućnost”. Ideja o okupljanju “mozgova koji odbijaju da se odliju” je privukla i druge kvalitetne i sposobne mlade ljude koji su se okupili da nešto stvore jer veruju u bolju budućnost koju mogu i hoće (!) stvarati odavde. Između ostalog, govornik kog dovode tvrdi da kad god jedan trend preovlada, javi se otpor koji zahteva da se uspostavi balans.

Na tom događaju žele da okupe ljude koji veruju u usavršavanje, ulažu u sebe da budu bolji stručnjaci i ljudi. U početku, im niko nije verovao da to mogu da izvedu, i išli su od vrata do vrata u potrazi za sponzorima, sa sve diplomama i nagradama koje su osvojili.

Sami su se izborili, udružili, i snose finansijski rizik za projekat koji se finansira isključivo iz sponzorstava i kotizacija.

Postoje mladi ljudi koji su spremni da se bore za bolju budućnost, a naš posao je da ih podržimo jer inače nemamo pravo da se žalimo u Dnevniku zašto odlaze.

Simbolično, nisu ni svesni, da ovim projektom prave i sami brend o jednoj drugačijoj Srbiji o kojoj govornik može da priča širom sveta, a mi možemo ponosno da pokažemo.

 

Piše:
Srbija Danas
20.03.2018. 11:46
Pogledajte više