Mnogi ljudi rade od kuće, troše manje novca na putovanja i usluge.
- Od trećeg kvartala zabeležili smo ogroman porast potražnje, nikada nismo doživeli ništa slično u industriji - rekao je Nils Haupt iz kompanije za transport brodskih kontejnera Hapag Lojd.
U januaru i februaru 2020. brodska industrija je teško pogođena, proizvodni proces u Kini je obustavljen zbog krune, a izvoz u Aziju je iznenada "presušio"
- A onda se odjednom promenio, potražnja u SAD-u je naglo opao, takođe u Evropi i Južnoj Americi, mada je ponovo počeo da se proizvodi u Kini, ali je prevezeno vrlo malo. U brodskoj industriji se očekivalo da će tako ostati nedeljama ili mesecima - naveo je Haupt.
Bum je zbog zaključavanja, a kad se nekome dosadi u svoja četiri zida i kada ne želi da novac leži samo na računu, onda investira u kupovinu.
- Najveća zabrinutost s kojom se trenutno suočavamo je činjenica da na tržištu zaista nema brodova - rekao je Haupt iz Hapag Lloid-a, dodajući da trenutno nije moguća nikakva dodatna "povelja" brodova koji ne moraju biti u brodogradilišta trenutno plove.
- Svi raspoloživi kontejneri su takođe na putu - potvrdio je Ralf Nagel iz Udruženja nemačkih brodovlasnika (VDR), koji kaže da vlada i nedostatak praznih kontejnera. Cene istih porasle su kao dobro.
- Cene prevoza robe sada su otprilike tri do četiri puta veće nego pre godinu dana, dodaje Haupt - potražnja je veća od ponude.