Po principu "vreme je novac", karta za ovo putovanje, u jednom smeru, najverovatnije će koštati 1.000 dinara. Za putnike koji su ovom prugom putovali pre njene rekonstrukcije, to će biti skoro tri puta skuplja vožnja, ali i toliko kraća. Klijente auto-prevoznika ova relacija košta od 500 do 750 dinara, u jednom pravcu.
Ministar saobraćaja Tomislav Momirović najavio je da će švajcarska kompanija "Štadler" isporučiti Srbiji tri brza voza do kraja godine. Od februara će biti u komercijalnoj upotrebi na pruzi Beograd - Novi Sad.
- Dva puta dnevno će građani moći da putuju direktno od Beograda do Novog Sada i stignu za 30 minuta i to će koštati oko 1.000 dinara, bez mnogo stajanja - rekao je Momirović.
- Neki vozovi će se zaustavljati na više stanica i vožnja će trajati oko 48 do 52 minuta, ali će biti jeftinija. "Štadler" će isporučiti Srbiji prvi brzi voz do kraja oktobra, a drugi i treći do kraja godine. To su najbolji vozovi tog tipa koji postoje u svetu. Srbija trenutno najviše u Evropi investira u razvoj železničke infrastrukture i ti projekti će pokrenuti železnicu i u regionu.
Dok se između ova dva grada još moglo vozom, pre početka modernizacije pruge, putovalo se oko 85 minuta. Cena karte u jednom pravcu, kupljene na šalteru stanice, koštala je 340 dinara. U samom vozu - 100 dinara više. Mogućnost da se iz jednog u drugi grad stigne za svega pola sata mogla bi da utiče i na auto-prevoznike. Pre pandemije, do Novog Sada se iz Beograda moglo jednim od 80 polazaka. Red vožnje je ličio na gradski prevoz. Vreme putovanja je, međutim, duže - od 70 do 90 minuta, mada jedan prevoznik vozi i za 107 minuta, ali po ceni od 300 dinara u jednom pravcu. Uobičajene karte koštaju između 500 i 750 dinara.
- Brzi vozovi u svim evropskim zemljama su neuporedivo skuplji, od tri do deset puta, u odnosu na autobus - objašnjava Mirko Vučinić, član uprave "Srbijatransporta".
- Nemačka ranije nije poznavala međumesni autobuski prevoz, ali ga Nemci sada tri puta više koriste. Dostupniji je i jeftiniji. Jedna naša studija od pre deset godina je pokazala da je u Italiji cena pređenog kilometra autobusom od 0,9 do 1,8 evra, a vozom od 20 do 25 evra zbog troškova infrastrukture. Srbija je zemlja sa malo stanovnika, tradicionalno okrenuta autobuskom prevozu. Putnici između Beograda i Novog Sada su dnevni migranti.
Oni su se već opredelili za određeni tip prevoza i za njih je od presudnog značaja vreme i broj polazaka. Veće pomeranje bi moglo da se oseti ako ti brzi vozovi budu stajala u Inđiji i Staroj Pazovi. Sve u svemu, mislim da neće biti negativnih efekata za drumski prevoz, ali ni za železnicu.
Za buduće putnike novih kompozicija, osim cene, od presudne važnosti će biti i vreme polaska "ekspresnog" voza. To ćemo, međutim, znati polovinom decembra. Tada je "železnička nova godina", vreme od kog se u celom svetu primenjuje novi, usaglašeni, red vožnje. Obično pada na noć između prve subote i nedelje u decembru. U 2021. će to biti noć između 11. i 12. decembra.