Pomama pred Vaskrs: Ovo jaje košta 2.300 dinara, a ide kao alva

06.04.2018. 16:02
Piše:
Srbija Danas/Kurir
Uskrs, Vaskrs, Vaskršnja jaja / Izvor: Profimedia
Narod ne žali novac za praznik

Korpice, nalepnice i farba za jaja, uskršnje dekoracije i slatkiši, pored jaja, mesa i ribe, glavni su aduti za vanrednu zaradu za uskršnje praznike kako na zelenim pijacama, tako i u marketima.

Prodaja hrane i uskršnjih đakonija povećala je promet u radnjama i do 30 odsto, a pored kokošijih jaja, koja su najprodavanija, ove godine prava pomama vlada za nojevim jajima, bez obzira na to što jedno košta čak 2.300 dinara.

Nojevo jaje / Izvor: Profimedia
Plodonosna nedelja

- U nedelji pred Uskrs imamo 14 odsto više kupaca, dok prodaja poraste za 30 procenata. Kupci namirnice za Veliki petak najviše kupuju u četvrtak, dok se za Uskrs snabdevaju u subotu. Najviše se prodaju meso, riba i jaja. Za razliku od Božića, kada se više traži svinjetina, za Uskrs je veća potražnja za jagnjetinom. Iako imamo sve vrste jaja, najviše se prodaju kokošija, a iznenadilo nas je to što je ceo asortiman nojevih jaja otišao čim je ušao u radnje. Jedno nojevo jaje košta 2.300 dinara, a najjeftinije kokošje 7,77 dinara - kaže Milica Popović iz poznatog trgovinskog lanca.

Nojevo jaje / Izvor: Profimedia

I dok prodavcima jaja promet za Uskrs poraste čak 10 puta, mesarama zarada skoči i do 100 odsto, a slatko se za praznik opare i pečenjare, ribarnice, poslastičari, ali i prodavci gotove hrane.

- Poslednjih godina rast prometa do 150 odsto beleže ketering firme koje prodaju gotova jela. I pekare i poslastičarnice imaju povećane narudžbine, a isto važi i za uslužno pečenje mesa - kaže Dragoljub Rajić iz Mreže za poslovnu podršku.

Dragoljub Rajić / Izvor: Media Centar

I dekoracija na ceni

Kako kod Srba nema proslave bez dobre čašice, i prodaja žestokog pića i vina za Uskrs veća je za 20 odsto.

- Knjižare i male radnje koje prodaju dekorativne stvari od 150 do 300 dinara imaju rast prodaje između 15 i 25 odsto zato što ljudi kod njih kupuju suvenire za poklon. Prodaja raste i u cvećarama za 20 odsto, dok na zelenim pijacama promet poraste od 50 do 60 odsto - ističe Rajić.

 

Piše:
Srbija Danas/Kurir
06.04.2018. 16:02
Pogledajte više