Od obrenovačke do surčinske obale Save već bi se moglo pešice. Na suprotnom pravcu nedostaje svega metar asfalta. Sava i Kolubara praktično su premošćene, a novi most u saobraćaj će biti pušten kada i ostatak 17,6 kilometara duge deonice Koridora 11 - do Svetog Nikole.
Most preko Save i Kolubare, dugačak 1.581 metar, sastoji se od severnog pristupnog mosta u Boljevcima, glavnog preko Save i južnog preko Kolubare. U ovom trenutku na njemu radi 648 radnika. Tek sastavljene krajeve mosta u četvrtak su obišli ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, ambasadorka Kine Čen Bo, direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, ali i predsednici opština Surčin i Obrenovac, Miroslav Čučković i Stevan Šuša.
Za građane Obrenovca i Surčina buduća veza je važna, jer znatno skraćuje putovanje. Regionalnim putevima dosad su iz jedne u drugu opštinu putovali najmanje sat.
- Ljudi će stizati na drugu stranu za pet minuta - kaže Stevan Šuša, predsednik opštine Surčin. - Rasteretiće se regionalni putevi, koji su sada pod teškim saobraćajem. Kompletan tranzit će preći na auto-put. U Surčinu će se uključivati na petlji u Jakovu. Kada bude završena deonica Novi Beograd - Surčin, od Vojvođanske do petlje Surčin, imaće ulazne i izlazne krake. Biće dostupan žiteljima donjeg Srema.
Predsednik opštine Obrenovac Miroslav Čučković rekao je da je novi most među njegovim sugrađanima već poznat kao Vučićev most.
- Naš predlog je da se nazove Mostom prijateljstva dva predsednika, Si Đipinga i Aleksandra Vučića - rekao je Čučković.
UGOVOR USKORO
Vlada još pregovara sa kineskom kompanijom CCCC oko izgradnje deonice Novi Beograd - Surčin. Potpisivanje komercijalnog ugovora se očekivalo početkom juna. Ministarka Zorana Mihajlović veruje da će potpisi uskoro biti stavljeni.