Akcije "Renoa" skočile su 14,77 odsto, dok je deonicama "Fijat Krajslera" trgovano po 11,21 odsto višoj ceni.
Iako su pojedini mediji još pre nekoliko dana lansirali ovu vest, tek zvanična objava iz "Fijat-Krajsler grupacije" je pokazala da se ne radi o jednoj od brojnih spekulacija o "spajanju na automobilskom tržištu".
- Pregovaramo već nedeljama. Mi smo predložili da stvorimo zajedničku kompaniju u kojoj bismo imali 50:50 odsto učešća. Na potezu je "Reno" - piše u saopštenju "FKA grupacije".
Prema njihovim navodima spajanje je predloženo kako bi obe kompanije ostvarile više milijardi dolara ušteda pošto se auto-industrija ubrzano okreće razvoju i proizvodnji električnih i autonomnih vozila.
- Naš bord direktora zaseda i razmatra ponudu FKA - kažu u "Renou".
Jedino što se zasada zna o specijalnom sastanku borda direktora jeste da se održava negde "van Pariza".
Najveća nejasnoća se odnosi na položaj Alijanse "Reno-Nisan-Micubiši". Jer u "Fijat-Krajslerovom" saopštenju nigde se ne pominje alijansa već samo "Reno".
Ukoliko bi se spajanje odnosilo na celu asocijaciju onda bi bio stvoren najveći proizvođač vozila na svetu sa oko 15 miliona prodatih vozila. To je znatno više od "Folksvagena" i "Tojote" koji prodaju oko 11 miliona vozila godišnje.
Jasno je da bi spajanje "Renoa" i "FKA grupacije" bitno uticalo i na našu jedinu fabriku automobila u Kragujevcu. Očekivano je da bi jedna od najmodernijih "Fijatovih" fabrika u svetu mogla da vrlo lako započne proizvodnju nekog novog zajedničkog modela. Zasada u "FKA Srbija" nema nikakvog komentara što je i razumljivo.
U kompaniji "Reno-Nisan Srbija" sa pažnjom prate ceo razvoj situacije.
- U igri je ogroman novac i mnogo kombinacija. Velika matematika, što bismo rekli - kaže direktor kompanije Milan Belin.