Stručnjak za digitalni marketing Petar Vasić u razgovoru za portal SrbijaDanas.com ukazao je na izazove i promene za godinu koja je pred nama i ponudio savete za ostvarenje što većeg uspeha u 2018!
- Instagram je brand awerness platforma, nemamo linkove, imamo jedan koji ide u bio i ako imaš više od 10.000 followera imaš swipe up u story-ju. To je trenutno stanje. Kao što je kod nas bio slučaj sa explore-om, rađena su testiranja koja se tiču Instagrama i to sa shopify-em. Ako imaš shop na shopify, ti ćeš moći na Instagramu da taguješ proizvod, nakon čega je moguć klik i direktna kupovina, što je vrlo zanimljivo jer po prvi put instagram prelazi u prodajnu platformu iz brand awernessa. Mislim da je to vrlo važna promena i da će na Instagramu prodaja biti mnogo agresivnija nego što je na Facebook-u koji postaje medijska, televizijska platforma, posebno sa Facebook watch-em, koji je bukvalno pokazao stav ,,ok, mi preuzimamo televiziju“, dok Instagram napada Amazon.
- U 2018. nas definitivno čeka bolje targetiranje. Ono je i sada fenomenalno, ali će biti mnogo bolje. Tako da ako su naša ciljna grupa žene od 25 do 30 godina, psihografija će nam dati mnogo dublje podatke – znaćemo koliko žena u tom segmentu gleda ,,Seks i grad", koliko njih sluša džez i tako dalje, zbog čega ćemo definitivno moći da pratimo razlike među njima. I ono što ćemo početi da radimo jeste prepakivanje iste poruke za različite segmente unutar jednog segmenta.
- Ljudski sklop je jednostavno takav da lakše preuzimamo informaciju u video formatu, jer brže gledamo i slušamo nego što čitamo, a uzevši u obzir da je produkcijska cena mnogo pala, video će postati jedan od primarnih oblika komunikacije. Instagram story preuzima ulogu feeda i tu će svi pričati svoju priču. Razmišljanje ,,aha to je samo 24 časa, ne mogu da uložim mnogo novca u produkcijski aspekt sadržaja“ odvešće ka dokumentovanju brenda, znači imaćemo ne brendiranje nego dokumentovanje kako taj brend živi, a sve to može da se uradi i mobilnim telefonom.
- Moja logika uvek polazi od toga kako čovek provodi svoj dan i šta dolazi od tehnologije. Zato kad uzmeš u obzir Alexu i sve te uređaje koji digitalizuju tvoju kuću i pretežno su audio tipa, odnosno komuniciraš sa njima svojim glasom, svestan si da postaju vrlo važni. Jer tih 15-30 minuta ujutru pre posla, popunjavaće audio uređaji, isto kao što će ih popunjavati posle posla dok voziš ka kući. Zato je vrlo bitno ko će tu da ubaci svoj sadržaj.
- Influencer marketing je užasno jeftin i efikasan, to svi treba da iskoriste i pritom da se ne zalepe za one koji imaju 100.000 pratilaca, mislim da su dosta kvalitetniji oni koji su na oko 10,20, ili 30 hiljada jer i dalje mogu da vode ceo sistem, da održavaju komunikaciju, odgovaraju na poruke; oni uglavnom svoj komjuniti poznaju mnogo bolje.
Najčešće, oni koji su mnogo veliki, postaju bukvalno kao telemarketing, od 10 postova 8 je ''kupi, poruči, napravi“ i slično. Mislim da to ljudi prate dok ne dođe do zasićenja, kao što je slučaj i sa televizijom - kada kreneš da trpaš reklamama jednostavno prestaje da bude zanimljivo. Suština treba da bude vrednost koju influencer daje svom komjunitiju, kao i komunikacija.