On je medijima rekao da su zbog teške situacije uveli mere štednje koje podrazumevaju smanjenje zarada za deset odsto za svih 302 zaposlenih.
- Voleo bih da se kompanija oporavi i da počnemo da zarađujemo i prva strana koja će imati dobiti su svakako zaposleni, ali treba da budemo strpljivi i ka tom cilju idemo korak po korak. Kao investitori potrošili smo više od 60 miliona evra. Zbog čega bi smo kao investitori radili sve to ako imamo bilo kakve drugačije namere. Ovo je jako divna zemlja i čvrsto verujemo u nju. Transformisaćemo ovu kompaniju u zdravu kompaniju, konkurentnu, sa proizvodima koji će nam donositi novac. Ali ovo nije lak posao i za to je potrebno dosta vremena - rekao je Alkaja.
Mere su se odrazile i na pregovore sa dobavljačima oko nabavnih cena za narednih šest meseci, kao i sa kupcima kako bi povećali plaćanja za proizvode te fabrike koja posluje u Nikšiću.
Alkaja je pojasnio da je poslovni učinak u mašinskoj industriji smanjen za 20 do 40 odsto zavisno od države u kojoj posluje, jer se automobilska industrija koju snabdevaju nalazi u velikoj recesiji.
- Zbog toga smo očekivali slabljenje i u našem poslovanju, ali ovakva situacija je daleko iznad svih očekivanja, pa je naš gubitak u trećem kvartalu tri puta veći u odnosu na isti period prošle godine - rekao je Alkaja.
Dodao je i da se slični primeri krize dešavaju u kompanijama širom sveta, i da su prethodne godine imali sličnu situaciju u Turskoj.
Nikšićka Železara je kroz stečaj prodata turskom Toščeliku 2012. godine za 15,1 miliona evra.
BONUS VIDEO: KAKO JE NASTAO GASTARBAJTER? Tog oktobra 1968... (VIDEO)