On je dodao da će u septembru biti usvojen Generalni plan regulacije šinskih sistema koji će omogućiti izdavanje dozvole za početak gradnje.
-Taj plan omogućiće i dalji razvoj sistema BG voza i povezivanje Surčina i Obrenovca u sistem, kao i bolje povezivanje drugih prigradskih opština - rekao je Vesić.
U februaru je Vesić najavio da bi izgradnja metroa, čija će vrednost biti oko 3,8 milijarde evra, trebalo da započne krajem ove godine. Na javnom slušanju na temu Kvalitet vazduha u Srbiji u organizaciji Odbora za zaštitu životne sredine Narodne skupštine, on je kazao da će po završetku ovog projekta oko 30 odsto uličnog saobraćaja biti spušteno pod zemlju.
Sredinom maja, Vlade Srbije i Francuske potpisale su sporazum o donaciji 8,3 miliona evra za realizaciju i finansiranje projekta beogradskog metroa.
"Ovaj sporazum podrazumeva da ćemo krenuti u izradu studije izvodljivosti, idejnog rešenja i studije procene uticaja na životnu sredinu za prvu fazu, odnosno prvu liniju metroa. Ali, isto tako ćemo dobiti i jedan predlog konceptualnog rešenja za treću liniju metroa u Beogradu", rekla je tada ministarka Zorana Mihajlović i dodala da se istovremeno razgovara i sa kineskim partnerima.
Planom javnih nabavki Sekretarijata za javni prevoz u Beogradu predviđeno je da konkurs za dizajn izgleda metro stanica bude raspisan u junu.
Plan generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu predviđa da stanice BG metroa budu građene na četiri načina, kao plitke podzemne stanice sa mezaninom (međuspratom) i bez mezanina, i kao duboke podzemne i nadzemne stanice.
Prošle godine je francuska kompanija Egis, prema ugovoru sa Gradom Beogradom, završila Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 u Beogradu.