DRUŽE TITO, POGAČICE VRELA: Kako zaraditi na Josipu Brozu

10.03.2015. 16:12
Piše:
Srbija Danas
Josip Broz Tito / Izvor: Profimedia
Da je nešto živ, maršal bi rekao: "Majku vam božiju, ala imate osjećaj za marketing!"

Crnogorci su uvek bili veliki jugonostalgičari, a dokaz za to je da je u proizvodnji i dalje hleb kompanije Agrovita Eco iz Podgorice, koja nudi hleb sa imenom "Tito". To je "polubijeli narodni hljeb", koji proizvođači reklamiraju tako što podsećaju da je za vreme Tite postojao zakon koji nalaže da 40 odsto hleba bude polubela varijanta, to jest da u sebi ima crnog brašna, jer je ono zdravije od belog.

Josip Broz Tito / Izvor: Profimedia/ilustracija

Hleb ide kao alva, a proizvođač u ponudi ima i vino "Maršal", koje verovatno takođe ide dobro na tržištu. 

Posle raspada Jugoslavije i haosa koji je nastao posle, čak i zakleti antikomunisti su, bar u kafani u pijanom stanju voleli da priznaju da se za vreme Tita bolje živelo. Sad, da l je to zbog silnog zaduživanja ili što je Broz bio pametan "menadžer", to nije bitno. A preduzetnici su se, poput pekara iz Podgorice, dosetili da je tu ima prostora za zaradu. 

Tako su u Guči prošle godine lepo zaradili prodajući majice sa Titovim likom ispod koje je pisalo "Vrati se, sve ti je oprošteno" i "Samo vas gledam, majku vam božiju". Muzej istorije Jugoslavije ima i prodavnicu suvenira sa likom Broza, u kojoj prodaje ukrasne figure, satove, čaše kape i torbe. Gde ima nostalgije, ima i preduzetnika koji će namirisati lovu. 



 

Piše:
Srbija Danas
10.03.2015. 16:12
Pogledajte više