Džermanvings je u suštini osnovan još 1997, kao ćerka-firma kompanije Eurowings Luftverkehrs AG. Tada se Džermanvings zvao Eurowings Flug GmbH. Sedište je bilo od početka u Kelnu, a Lufthanza je imala oko četvrtinu deonica.
Pet godina kasnije, Eurowings Flug GmbH preimenovan je u Germanwings GmbH. Sa pet aviona tipa A319-100, firma je tada, u novom ruhu, letela iz matičnog aerodroma Keln/Bon za omiljene turističke destinacije.
Filozofija preduzeća bila je da se u korist jeftinijih avio-karata odustane od pojedinih besplatnih usluga u aviona. Kasnije su ponuđene dodatne tarife sa više udobnosti. Usledilo je i širenje na druge aerodrome iz kojih su poletali i na koje su sletali avioni Džermanvingsa.
Od 2009. Džermanvings je potpuno u rukama Lufthanze. U okviru žestokih borbi konkurenata kada je reč o jeftinim letovima, ta ćerka-firma postajala je sve važnija za matičnu kompaniju.
Bivši šef upravnog odbora Lufthanze Kristof Franc jačanje Džermanvingsa proglasio je za prioritet. Godine 2011. Franc je najavio da će u toku 2012. sve Lufthanzine letove sa aerodroma u Štutgartu predati u ruke Džermanvingsu.
Kritičari su mu prebacivali da tako šteti imidžu premijum brenda, odnosno samoj Lufthanzi. „Ne vredi nam da na tržište izlazimo s proizvodom visokog kvaliteta za koji mušterije više ne žele da plaćaju“, branio je tada Franc svoju strategiju.
Njegov naslednik Karsten Špor deluje još radikalnije. U međuvremenu je Džermanvings preuzeo sve unutarnemačke i evropske Lufthanzine letove, izuzev onih sa aerodroma u Frankfurtu na Majni i u Minhenu. Ove godine preduzeće je trebalo da po prvi put zabeleži jasnu dobit.
Međutim, ime Džermanvings će uskoro nestati. Krajem 2014., Špor je objavio da će pri širenju ponude jeftinih letova u potpunosti preći na brend Jurovings (Eurowings). „Džermanvings je bila uspešna priča, ali iz finansijskih razloga moramo da pređemo na Jurovings“, izjavio je šef Lufthanze i dodao da brend Jurovings može „bolje da radi na drugim evropskim tržištima“.
Nova ćerka-firma Lufthanze leteće i u smeru Amerike, Indijskog okeana i Afrike. Cena bi navodno trebalo da bude 40 odsto niža nego kod Lufthanze. Štedeće se na osoblju, jer zaposleni u Jurovingsu nisu pod tarifnim ugovorom Lufthanze. Taj plan izazvao je konflikt sa sindikatima i on je razlog za neprestane štrajkove osoblja Lufthanze i Džermanvingsa.
Lufthanzina ćerka-firma, koja će uskoro prerasti u Jurovings, trenutno je, nakon svog matičnog koncerna i kompanije Er Berin (Air Berlin), treća po veličini avio-kompanija Nemačke. Raspolaže flotom od oko 85 aviona i zapošljava više od 2.000 ljudi, piše Dojče Vele.
Pročitajte i: