Za to su najzaslužnije društvene mreže, a njih uglavnom koriste mladi, koji su naučili u virtuelnom svetu s drugima deliti svoje fotografije, informacije, intimu, pa im ni deljenje stvari u stvarnom životu ne pada teško.
SMEŠTAJ
''Dobro došli kući bilo gde u svetu'', pozdravlja vas portal airbnb.com , najveći za rezervisanje privatnog smeštaja, na kojem možete naći najpovoljniju varijantu u 34.000 gradova u 190 zemalja. U okvir za pretraživanje treba da unesete samo željeno odredište i vreme putovanja, pa birajte hoćete li spavati u običnoj sobi, dvorcu, na jahti ili u igluu. Dok hotelski smeštaj u svetu navodno stagnira, u Airbnb-u se hvale rastom od 400 posto godišnje i deset miliona rezervisanih noćenja, prenosi tportal.
AUTOMOBILI
Slično je i s principom deljenja automobila: vlasnici ih nude putem interneta na korišćenje uz malu naknadu ili zajedničku vožnju uz deobu troškova, čime se štedi benzin, smanjuje gužva i zagađenje. Dovoljno je na portalu upisati mesto polaska i dolaska, broj putnika i datum putovanja, pa će vam se odmah izlistati ponude i cene. Dok je ''car-sharing'' do nedavno bio suviše komplikovan, u eri pametnih telefona i novih aplikacija postaje banalno jednostavan.
Globalni fenomen deljenja
Takvi portali počeli su kao skromna platforma na internetu krajem 2008, nudeći alternativno, jeftino prenoćište i prevoz u San Franciscu i Njujorku, a uskoro su prerasli u globalni fenomen i primer onog što nazivamo trendom ekonomije deljenja (Shareconomy), a sve uz pomoć interneta.
Vikendicu koristite mesec dana leti, a ostatak godine je prazna. Pa zašto je ne biste delili s nekim drugim? Ili ipak ne?