Da li bi ukidanje kontrolora i ponovno vraćanje konduktera (po jedan u svakom autobusu) pomoglo da se švercovanje svede na minimum? Iz GSP-a objašnjavaju da to nije adekvatno rešenje.
"Uvođenje konduktera u svih 1250 vozila javnog prevoza u dve smene je krajnje nerentabilno, zbog čega su kondukteri davno ukinuti. Sistem elektronske naplate Bus Plus je veoma dobar i efikasan i ne razlikuje se od sličnih koji se koriste u svim gradovima Evrope".
Cilj ipak nije sprovođenje represivne naplate prevoza već podizanje svesti kod korisnika, jer je plaćanje javnog prevoza jedna od obaveza građana.
"Najednostavnije je uslugu javnog prevoza sagledavati kao i svaku drugu uslugu koju svi moraju da plate, poput grejanja, telefona, struje", objašnjavaju iz GSP-a.
U Beogradu se dnevno ostvari 2,5 miliona vožnji. Kada bi zaista karta koštala od 20 do 30 dinara, a svaka vožnja bila plaćena, od tog prihoda imali bismo bolji prevoz i nova vozila. Neplaćanje direktno utiče na smanjenje kvaliteta prevoza.
Predviđa se i nova organizacija autobuskih linija. Direkcija za javni prevoz i Sektretarijat za saobraraćaja će, nakon analiza, uvesti izmene trasa, linija i broja vozila. Takođe se planira uvođenje elektroautobusa.