Juče smo pisali o tome kako Slovenci i Hrvati vozila koja kupe na svojim, matičnim tržištima, preprodaju u zemlje Evropske unije.
Ekonomska kriza koja "žari i pali" svetom od 2008. glavni je neprijatelj automobilske industrije i prodaje automobile. Srbija nije ni manje, ni više drugačija od ostalih.
Nasuprot Srbiji, Hrvatska i Slovenina beleže rast prodaje. U Hrvatskoj je prodato 34.000 novih automobila, a u Sloveniji čak 61.000.
Samo prošle godine, zabeležen je pad od 13 odsto. Broj prodatih automobila je pao sa 22.040 primeraka 2013, na 19.500 u minuloj godini, što je više od osmine manje.
Razloga je više, a glavni su nizak standard, male plate i niska kreditna sposobnost. Sve ove brojke oslikavaju krah srednje klase koja je kičma svake ekonomije, koja je i najveći konzument proizvoda automobilske industrije.
I dok novih automobila ljudi kupuju sve manje, polovnjaci su i dalje traženi.
još jedan podatak je veoma zanimljiv. Od 19.500 prodatih noviteta, registrovano je 12.000, dok je 6.500 jedinica reizvezeno u Evropsku uniju. Ta praksa nije nepoznata. Štaviše, Slovenci i Hrvati to rade u velikoj meri i na razlici u cenama u svojoj zemlji i u bogatijim evropskim, prave solidnu zaradu. Slična zarada može se ostvariti preprodajom zemljama u ekspanziji, poput Azerbejdžana ili Turske, kojima se ne isplati da automobile kupuju direktno u Nemačkoj ili Skandinaviji.
Pogledajte još: