Kriterijumi i načini isplate državne pomoći za obnovu

26.07.2014. 04:36
Piše:
Tanjug
Rančićeva kuća / Izvor: Facebook
BEOGRAD - Uredbama o utvrđivanju državnog programa obnove oštećenih i porušenih porodičnih stambenih objekata tokom poplave, koje je donela Vlada Srbije i koje su stupile na snagu, definisani su kriterijumi i načini isplate materijalne finansijske pomoći.

Na osnovu izveštaja nadležnih organa lokalne samouprave i provera podataka na terenu od strane Kancelarije za pomoć i obnovu poplavljenih područja, preliminarno je utvrđeno da je oštećeno 10.000 objekata koji su razvrstani u pet kategorija i srušeno 350 objekata koji su razvrstani u šestu kategoriju.

Merama državnog programa predviđena je dodela bespovratnih novčanih sredstava u cilju obnove oštećenih porodičnih stambenih objekata i to za prvu kategoriju oštećenja - 120.000 dinara, za drugu - 200.000 dinara, za treću - 250.000 dinara, za četvrtu - 350.000 dinara i za petu kategoriju oštećenja - 600.000 dinara.

Kada je reč o obnovi porušenih kuća, predviđena je izgradnja novih tipskih stambenih objekata i davanje bespovratnih novčanih sredstava u visini od dva, dva i po i tri miliona dinara.

Rešenje o državnoj pomoći i u jednom i drugom slučaju donosi lokalna samouprava, a nakon toga, u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim programom, rešenje uručuje stranci, objavljuje ga na svojoj oglasnoj tabli i dostavlja Kancelariji za pomoć i obnovu poplavljenih područja u elektronskoj formi, objavljeno je u "Službenom glasniku Srbije".

Obrenovac / Izvor: Profimedia

Kancelarija, po prijemu rešenja, vrši ukrštanje podataka dobijenih verifikacijom na terenu sa podacima iz rešenja o državnoj pomoći. U slučaju sumnje da su u rešenju neke činjenice nepotpuno ili pogrešno utvrđene, da je pogrešno primenjeno materijalno pravo ili postoje drugi razlozi koji navode na sumnju da rešenje nije pravilno i na zakonu zasnovano, Kancelarija o tome, bez odlaganja, obaveštava Komisiju za utvrđivanje štete od elementarnih nepogoda, odnosno nadležno javno tužilaštvo, radi preduzimanja mera iz njihove nadležnosti.

Po konačnosti rešenja o dodeli državne pomoći, lokalne samouprave dostavljaju Kancelariji spisak primalaca pomoći.

Nakon dostavljanja spiska, Kancelarija će izvršiti plaćanja u skladu sa raspodelom prema kategoriji oštećenja, a spiskovi se mogu dostavljati i sukcesivno.

Prilikom odlučivanja o dodeli državne pomoći licima, nadležni organi će uzeti u obzir da je šteta prijavljena u skladu sa zakonom, da je posledica poplava i klizišta koje su se desile tokom maja ove godine i da je prijavljena šteta na objektu u kojem je podnosilac prijave stalno živeo, što se dokazuje uverenjem o prebivalištu.

Piše:
Tanjug
26.07.2014. 04:36
Pogledajte više