KUPOVINA U BUDUĆNOSTI: Čekaju nas VELIKE promene kada je reč o plaćanju

20.01.2016. 12:14
Piše:
PR
Mobilno plaćanje / Izvor: Foto: Promo
Do 2019. godine plaćanje kakvo danas poznajemo, postaće prevaziđena prošlost

Platne kartice su već odomaćile u svakodnevnim aktivnostima građana Srbije što pokazuje i istraživanje MasterIndex kompanije MasterCard sprovedeno 2015. godine koje pokazuje da 73% korisnika kartica upotrebljava svoje kartice najmanje jednom nedeljno.

Raste i stepen finansijske edukacije i građani postaju sve bolje informisani o prednostima proizvoda i tehnologija koje imaju na raspolaganju, dok istovremeno sveprisutnost interneta podiže svest građana o globalnim trendovima, uključujući i platne tehnologije, što takođe podiže očekivanja potrošača u pogledu ponude savremenih finansijskih rešenja.

Kada je reč o praćenju trendova u svetskoj platnoj industriji, Srbija je 2008. godine, kao jedna od prvih zemalja u regionu centralne i istočne Evrope i prva na Balkanu, uvela MasterCard beskontaktno plaćanje, dok je danas beskontaktna mreža izdavalaca i trgovaca koji prihvataju ovu platnu metodu značajno porasla.

2019. godine obavljaće se 200 milijardi mobilnih transakcija godišnje

Jedan od razloga za to je činjenica da su kupci navikli na prednosti koje pruža plaćanje prislanjanjem kartice: uštedu u vremenu provedenom u čekanju u redovima na kasi jer se manji iznosi do 1.500 dinara plaćaju bez unošenja PIN koda, kao i sigurnost jer se beskontaktne transakcije obrađuju putem iste sigurne MasterCard mreže kao i standardna kartičarska plaćanja.

Šire posmatrano, implementacija beskontakne tehnologije prethodi narednom koraku u platnoj evoluciji- uvođenju mobilnih plaćanja, koja se zasnivaju na beskontaktnoj infrastrukturi.

Očekuje se da će mobilna kupovina postati još značajnija u budućnosti kada se uzme u obzir činjenica da broj mobilnih telefona, uključujući i pametne telefone, eksponencijalno raste: očekuje se da će do 2018. godine u svetu biti 2,6 milijarde korisnika pametnih telefona, što znači da bi se do 2019. godine moglo obavljati i 200 milijardi mobilnih transakcija godišnje.

Trenutno u Evropi postoji više od 70 komercijalnih aktivnih i pilot projekata mobilnog plaćanja u 20 zemalja na kojima kompanija MasterCard sarađuje sa vodećim bankama, telekomima i trgovcima. Građani Srbije mogu da koriste aplikacije za mobilno bankarstvo koje većina banaka ima u ponudi, a koje im omogućavaju da proveravaju stanje na računu, razmenjuju novac u različitim valutama i plaćaju neke račune. Građani mogu i da poručuju robu i usluge preko svojih telefona, ali mobilna plaćanja koja se obavljaju prislanjanjem mobilnih uređaja na mobilne POS terminale tek treba da budu uvedena u Srbiji.

Uopšteno govoreći, postoje tri modela mobilnih plaćanja u zavisnosti od toga gde se čuvaju podaci o kartici, jer se oni mogu čuvati u SIM kartici, u sigurnom elementu- čipu koji je implementiran u telefon ili u oblaku, tj. cloud rešenju.

Kompanija MasterCard razvija rešenja za mobilna plaćanja koja su kompatibilna kako sa iOS tako i sa Android operativnim sistemima, te velika većina korisnika pametnih telefona može glatko da ih integriše u svoju svakodnevicu.

Brojne pogodnosti za korisnike

Bez obzira na metodu čuvanja podataka o kartici, ono što je zajedničko za sva mobilna plaćanja su njihove višestruke prednosti koje pružaju korisnicima:

  • Jednostavnost - potrošač ima sve informacije potrebne da bi obavio plaćanje u svom telefonu, tako da nema potrebe za nošenjem kartica i gotovine, a što je još važnije, računi se mogu plaćati u različitim valutama, čime se eliminiše potreba za potragom za menjačnicama u inostranstvu;
  • Brzina – računi se plaćaju u nekoliko jednostavnih koraka i nema preturanja po novčaniku u potrazi za kešom i čekanja na kusur;
  • Sigurnost – transakcije se obrađuju preko iste sigurne mreže koja se koristi za standardna plaćanja. Jedinstveni sigurnosni kod se generiše za svaku transakciju, dok se PIN kod unosi samo za transakcije više vrednosti.

Mobilni uređaju su već ušli u različite sfere života potrošača, a mobilna trgovina sledi taj proces - pored već uobičajene kupovine u radnji, postoje rešenja i za plaćanje javnog prevoza, na primer u Ujedinjenom Kraljevstvu i Rusiji, ili za plaćanje taksi prevoza, kao što je slučaj u Bugarskoj.

Takođe postoje i neka naprednija rešenja poput usluge MasterPass, rešenja za digitalno plaćanje koje kupcima omogućava da kupuju brzo, jednostavno i odakle god to požele, ili nedavno predstavljena aplikacija Groceries by MasterCard, koja pojednostavljuje nabavku za domaćinstvo direktno putem frižidera nove generacije koje proizvodi kompanija Samsung.

Imajući u vidu ovakav napredak, možemo očekivati da će rešenja za mobilnu kupovinu u budućnosti postati sve sofisticiranija kako bi se potrošačima omogućilo da ih koriste upravo u vreme i na lokacijama kada su im potrebni.

Piše:
PR
20.01.2016. 12:14
Pogledajte više