Ipak, prava potrošača u Srbiji izgleda su samo mrtvo slovo na papiru, o kojem se, i pored mnogo priče, malo zna. Tako je jedna od najčešćih obmana građana tvrdnja trgovaca da je bez fiskalnog računa nemoguće izvršiti zamenu robe.
OVDE LEŽE PARE: Sa ovim zanatom u Srbiji mesečno možete da uzmete 1.200 evra
- Pre 15 dana sam kupila haljinu, ali sam fiskalni račun bacila zajedno s kesom. S obzirom na to da je postava na haljini bila pocepana i da sam to primetila tek sad sam haljinu htela da obučem, odlučila sam da odem u prodavnicu i pokušam da je zamenim. Međutim, prodavačica nije htela ni da čuje da mi zameni haljinu bez računa – priča Marija Petrović iz Niša.
Da je reč o jednom u nizu grubih kršenja prava potrošača potvrđuju u Ministarstvu trgovine, telekomunikacija i turizma.
IZA POLICA SUPERMARKETA LEŽI STRAVIČNA ISTINA: Zamislićete se kad sledeći put uđete u prodavnicu!
- Zakon o zaštiti potrošača ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali radi sigurnijeg ostvarivanja prava potrebno je da postoji neki dokaz da je kupovina obavljena kod tog trgovca. Dokaz o kupovini može biti kopija računa, slip ukoliko je plaćeno karticom, odštampan izvod s tekućeg računa na kojem se vidi da je izvršena trasankcija ili bar kod s kutije – objasnili su iz ministarstva.