Nejasne deklaracije: Ne znamo šta kupujemo

04.05.2014. 08:55
samoposluga / Izvor: Profimedia
Kupci u Srbiji su nezaštićeni i nemaju način da ostvare svoja prava, tvrde udruženja za zaštitu potrošača.

Najveći problem su nejasne deklaracije, zatim slede poteškoće oko ostvarivanja reklamacija, neodgovarajućeg uputstva za upotrebu, skrivena gramaža i istek roka trajanja.

Nepotpunom ili netačnom deklaracijom bez zemlje porekla potrošač je uskraćen za bitne informacije.

Neki prodavci ne daju podatke o zameni i popravci, mnogi nisu uredili postupak prijema pritužbi kupaca. Problem su i uputstva za upotrebu koja su na stranom jeziku ili pisana veoma malim slovima, tako da se mogu pročitati samo uz lupu, pišu “Novosti”.

Česti su nazivi proizvoda kojima se kupci dovode u zabludu. Surogatima ili proizvodima biljnog porekla daju se nazivi proizvoda za koje se podrazumeva da su životinjskog porekla, kao što su sirevi, mleko od soje, surogati kafe”, kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača.

Kupci su uskraćeni i za informacije o alergenima u namirnicama.

04.05.2014. 08:55
Pogledajte više