Jedan pojas - jedan put
Peking je još 2014 godine najavio ambiciozan projekat poznat pod nazivom “jedan pojas, jedan put”. Taj projekat, poznat i pod imenom “Novi put svile” uključuje i planove o izgradnji puteva, luka, železničkih saobraćajnica i prateće infrastrukture od Kine do Bliskog istoka, Centralne, Južne i Jugoistočne Azije
Kineske vlasti su saopštile da su spremne da izdvoje čak 62 milijarde dolara kako bi podržali projekat “Novog puta svile” i povezali se sa inostranim tržištima
Put svile je drevna trans-azijska trgovačka ruta koja je povezivala Kinu sa Evropom i Mediteranom.
Na ovaj način put je kraći za čak 30 dana u odnosu na alternativnu, morsku rutu od Šangaja do iranske luke Bandar Abas, kažu iz uprave iranske železničke kompanije.
Iz te kompanije naglašavaju da je 14 dana najduži interval u kome voz iz Kine stiže na konačno odredište i dodaju da je oživljavanje čuvenog "puta svile" od neprocenjive važnosti za sve tranzitne zemlje.
Kako navode, voz će za početak saobraćati jednom mesečno, a ukoliko bude bilo potrebe i češće.
- Pruga se ne završava u Teheranu i mi planiramo da u budućnosti produžimo rutu sve do Evrope, što će rezultirati većim prihodima za Iran - kažu iz železničke kompanije.
Kina je najvažniji trgovinski partner Irana, i u nju izvoze najveće količine nafte proizvedene u ovoj zemlji, a trgovinska razmena između ovih zemalja u 2014. godini iznosila je 52 milijarde dolara.