Ograničena vožnja i sa mesečnom kartom

28.06.2014. 05:47
GSP / Izvor: Srbija Danas
BEOGRAD - Javnom gradskom prevozu od jeseni sledi reforma koja bi trebalo da autobuse, tramvaje i trolejbuse postavi na zdrave noge, ali mere neće biti popularne.

Putnicima sledi nova kategorizacija po pooštrenim uslovima i "ograničena" vožnja u novim tarifnim zonama, a u GSP Beograd smanjenje broja zaposlenih, tanje koverte sa ličnim dohodkom i produženo radno vreme. Ovo su samo neke od mera koje će biti primenjene u cilju smanjenja rashoda Direkcije za javni prevoz, a koje je Skupština verifikovala nedavno usvojenom Odlukom o budžetu grada. 

Prema rečima Jasmine Milošević, člana gardskog Veća zadužene za saobraćaj, poskupljenja cene karata neće biti, bar za sada. Ipak, izmene će se uvoditi postepeno do 2015. godine, a do tada ima dovoljno vremena i za promenu cenovnika, pišu "Novosti".

"Korekcija besplatnih kategorija i pooštravanje uslova za ostvarivanje prava na besplatan i povlašćeni prevoz ne znači da će svi penzioneri koji su do sada koristili besplatnu ili povlašćenu kartu izgubiti to pravo. Kategorizacija će biti urađena u zavisnosti od socijalne karte, odnosno visine primanja. Na osnovu penzionog čeka dobiće besplatnu ili povlašćenu mesečnu kartu, ili će platiti punu cenu. Poskupljenja neće biti, ali će morati da se usklađuju cene i nove kategorije u okviru postojećeg cenovnika", kaže Miloševićeva.

Jedna od mera podrazumeva i ograničavanje broja vožnji za korisnike personalizovanih mesečnih markica.

"Mesečne karte će biti ograničene, ali će njihovi korisnici imati dovoljan broj vožnji na raspolaganju. Markice će biti tako dimenzionisane da će sugrađani osim za putovanje od kuće do posla, odnosno škole, imati na raspolaganju dovoljan broj vožnji kako bi otišli da obave i druge svoje potrebe", dodaje ona.

Planirano je i uvođenje dnevne karte za prvu zonu koja će važiti 24 časa od momenta ukucavanja, a još jedna novina je da će overa karata biti obavezna za sve korisnike.
28.06.2014. 05:47
Pogledajte više