RENAULT: Skok prodaje 4.7 odsto

10.07.2014. 11:11
Piše:
Srbija Danas
Renaultovi trkački automobili / Izvor: Foto: newspress.co.uk/ilustracija
Uprkos padu potražnje u zemljama u razvoju, francuska kompanija amortizovala je potencijalni gubitak na tržištima u Evropi.

Renault je u prvih šest meseci 2014. prodao 4.7 odsto više automobila nego prošle godine. Prevedeno u cifre, francuska firma je udomila 1.365.418 vozila i drži treće mesto po broju prodatih vozila na prostoru između Urala i Atlantskog okeana.

Evropska tržnica otkupila je 18 procenata više jedinica nego lani. Najveći rast, ne samo u okviru grupacije, već i među konkurencijom u Evropi, zabeležila je Dacia (13 odsto).Van Starog kontinenta zabeležen pad od 9 stotih, a najveći sunovrati desili su se u Africi i azijsko-tihookeanskoj regiji, gde je prodaja smanjena za 15, odsnosno 12 stotih.

Posle Francuske, najvažnije tržište za Renault je Brazil koji je potisnuo Rusiju na treće mesto. Nemačka i Italija kompletiraju prvih pet mesta. Zahvaljujući napretku u prodaji, akcije kompanije dobile su vrednost veću za 2.5 odsto.

U prethodnih godinu, dve, većinu automobilskih proizvođača od navale ekonomske krize čuvala je pojačana tražnja u zemljama u razvoju. Ove godine, barem u slučaju Renaulta, priča se izokrenula. Dok su zemlje Trećeg sveta smanjile apetit za vozlima francuske firme, domaće i evropsko tržište amortizovalo je promenu.

Piše:
Srbija Danas
10.07.2014. 11:11
Pogledajte više