Posle skoro pola godine pravog cenovnog rata među proizvođačima i distributerima cigareta, prvi se na poskupljenje odlučio niški Filip Moris.
A kako upravo taj proizvođač nosi najveće tržišno učešće u Srbiji, jasno je da će njihova odluka i pogoditi najveći broj potrošača. Poskupljuje apsolutno čitav asortiman, a za najjeftinije plaćaće se po paklici 6,45 odsto više, a za najskuplje 3,45 odsto.
U niškoj fabrici nisu želeli da komentarišu poslovnu odluku. Sličan stav imaju i ostali proizvođači, jer se "pitanje politike cena smatra poslovnom tajnom".
Godišnji pad prodaje cigareta u proseku iznosi oko devet odsto. Proizvođači se bore i s nelojalnom konkurencijom, jer je nelegalno tržište duvanskih proizvoda i dalje vrlo jako. Država na ilegalnom tržištu gubi oko 10 miliona evra godišnje.
Kada poskupi onaj ko ima najveći udeo na tržištu, prirodno je da to učine i ostali. Prodaja jeste pala i svako povećanje cena utiče na promet, ali ne treba zaboraviti da je od momenta kada je čitava industrija odlučila da spusti cene cigareta, dva puta promenjena akciza. Tako je, u proseku, samo povećanje izdvajanja za državni namet veće za oko pet dinara, objašnjava izvor Blica.
Inače, cigarete u Srbiji su trenutno, uz BiH, najjeftinije u Evropi. Neke vrste su čak i jeftinije nego u Bosni. Marlboro koji u Srbiji sad košta 2,07 evra, u Hrvatskoj je 2,60 evra, a u Sloveniji 3,90 evra. U ostalim državama EU, ta vrsta cigareta ne može se naći ispod četiri evra po paklici.