Zašto preko "Pupina" samo 50km/h?

27.12.2014. 16:20
Pupinov most / Izvor: Srbija Danas
BEOGRAD - Proteklih dana u javnosti se pokrenulo pitanje zašto je brzina kretanja vozila na Pupinovom mostu ograničena na 50 kilometara na sat.

Kada je reč o brzini kretanja vozila na toj saobraćajnici, CIP je kao projektant u potpunosti ispoštovao projektnu geometriju zadatu Planom detaljne regulacije i Projektnim zadatkom, kažeeneralni direktor Saobraćajnog instituta CIP-a Milutin Ignjatović.

"Ovim dokumentima, na banatskoj strani je predviđena širina srednjeg razdelnog pojasa od dva metra sa stubom javne rasvete, što ograničava brzinu na 50 km/h. Za veću brzinu od 50 km/h potrebna je i veća širina razdelne trake sa elastičnom ogradom, što je projektant i ukazivao investitoru na početku izrade dokumentacije", kaže Ignjatović.

Prema rečima Ignjatovića, na zemunskoj strani je brzina ograničena na 50km/h zbog čestih raskrsnica u nivou, a brzina na mostu nije ograničena na 50 km/h zbog samog mosta već je prilagođena brzini predviđenoj za celu saobraćajnicu.

"Ovde treba napomenuti da je reč o gradskoj saobraćajnici dužine svega 20 km na kojoj su predviđene raskrsnice u nivou i u zoni gde se planira razvoj različitih sadržaja, tako da brzina od 50 km/h odgovara nameni te saobraćajnice i budućem okruženju", dodao je Ignjatović.

Pupinov most će omogućiti razvoj novih naselja i investicija, kaže Milutin Ignjatović.

On je rekao i da ke taj most jedan je od najvećih građevinskih poduhvata u poslednjih nekoliko decenija u Srbiji.

CIP je uradio idejni i glavni projekat za saobraćajnicu Severna tangenta sa novim mostom preko Dunava između obala Zemuna i Borče, koji je poneo ime našeg slavnog naučnika Mihajla Pupina.

"Ta "moćna" saobraćajnica sa po tri trake za svaki smer vožnje, kao i biciklističkim i pešačkim stazama sa obe strane, povezuje Novi Beograd i Zemun sa naseljima na levoj obali Dunava, čime su stvoreni uslovi za intenzivniji razvoj novih naselja i investiciona ulaganja", ističe Ignjatović.

"Takođe, most Zemun - Borča oslobađa gradsko jezgro Beograda od teretnog saobraćaja. Ova saobraćajnica povezuje Koridore 10 i 11 odnosno veza je sa budućim autoputnim pravcem Pančevo - Vršac - Temišvar i ostalom saobraćajnom infrastrukturom banatskog okruga", rekao je Ignjatović.

Zbog svega toga će, kako je naveo, Severna tangenta i most preko Dunava imati veliki privredni i ekološki značaj, prenosi b95.

Beograd je nakon 79 godina, kada je otvoren Pančevački most, dobio drugi most na Dunavu.

Za saobraćaj su otvorene pristupne saobraćajnice od tzv "Lakat krivine" u Zemunu do Zrenjaninskog puta, zajedno sa Zrenjaninskom petljom.

Pristupne saobraćajnice će ukupno biti duge 21,6 kilometara i deo od Zrenjaninskog puta do Pančevačkog puta biće završen u septembru 2015. Taj most će biti veza sa putnim Koridorima 10 i 11.

Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobraćajnicama je oko 260 miliona dolara, a od tog iznosa 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd.

 

27.12.2014. 16:20
Pogledajte više