"U planovima za 2016. godinu procenili smo da nam treba 70-ak novih vozača. Kad smo sredinom jula krenuli u proces regrutiranja novih radnika, došli smo do podatka da na hrvatskim biroima ima 2.000 nezaposlenih vozača, a od toga njih 80 u Osijeku. No, kad smo od HZZ-a zatražili da nam organizuje informativni razgovor s potencijalnim kandidatima, pojavilo se njih 30. Na razgovor za posao došla su samo dvojica i to obojica stariji od 60 godina”, kazao je Milan Vrdoljak, direktor i suvlasnik Ricarda za Poslovni.hr.
Od Ministarstva rada i socijalne politike tražili su da im odobri 20 dozvola za interventni uvoz radne snage, no to im je odbijeno.
Zatražili su i pomoć drugih ispostava HZZ-a te im je u idućih mesec dana na razgovor za posao došlo osam osoba od kojih niti jedan nije prihvatio zaposlenje.
“Meni zbilja nije jasno o čemu je tu reč? Upisuju li se u radne knjižice kvalifikacije koje ljudi zapravo nemaju, ili ti ‘nezaposleni’ rade nešto na crno? Naši materijalni uslovi vrlo su podsticajni za hrvatske prilike i ukupna primanja, plaća plus dnevnice, kreću se na nivou od 10.000 kuna mesečno”, naglašava Vrdoljak.