Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Опел Грандланд X Hybrid4: Скривени ГСи (ФОТО)

08.04.2020. 09:19
Пише:
Србија Данас/Б92
Opel
Опел / Извор: Профимедиа

Топ...

На први поглед стандардан кросовер, а на други… Са оваквим убрзањем без проблема би могао да носи "ГСи" ознаку. У односу на класичне верзије доноси и велику уштеду у гориву.

Да ли сте знали да су произвођачима аутомобила уведене квоте колико сви њихови произведени примерци заједно смеју да загађују?

НЕВЕРОВАТНО: Овај Ауди има 730КС

НЕВЕРОВАТНО: Овај Ауди има 730КС

СТАЛИ НА ЦРТУ: Тесла модел С или ламборгини авентадор С? (ВИДЕО)

СТАЛИ НА ЦРТУ: Тесла модел С или ламборгини авентадор С? (ВИДЕО)

НОВИТЕТ: Ово је "тојота тундра 2022" (ФОТО)

НОВИТЕТ: Ово је "тојота тундра 2022" (ФОТО)

Ако ту квоту премаше, плаћају пенале, друге последице да и не помињемо.

То је само један од разлога због којих је уведена електрификација гаме.

Да ли сте приметили и да је све мање високоперформансних верзија?

Управо из разлога што такви аутомобили највише учествују у попуњавању квоте емисије издувних гасова. Међутим, решења увек има.

Колико год да електрификација не звучи прихватљиво "петролхедима" и онима конзервативнијима, она је заправо донела перформансе какве су до јуче биле резервисане за најбрже моделе.

Један од таквих је Опел Грандланд X "плаг-ин хибрид".

На први поглед, класичан представник кросовера. У понуди чак и нема 4x4 верзију. Све донедавно.

Увођењем електрификације, овај ауто је драстично променио карактер. Постао је прави вук у овчијој кожи.

Покреће га комбинација четвороцилиндарског 1.6 турбо-бензинца и електромотора. У зависности од верзије, електромотор покреће предњу осовину а у понуди је варијанта са додатним, задњим електромотором.

Тиме је Опел Грандланд X добио не само погон на сва четири точка, већ и високоперформансну верзију.

Оно што је занимљиво је чињеница да се споља практично и не разликује од стандардних верзија са СУС (са унутрашњим сагоревањем) моторима.

Дакле, нема никаквих спортских примеса и ознака. А у ствари, када погледате у табелу, схватате да је, са убрзањем до "стотке" од свега 6,1 секунде, на овом ауту без проблема могао да се нађе и "ГСи" знак.

На позив представништва компаније Опел у Србији, упутили смо се у Шварцвалд, како бисмо на лицу места тестирали велики хибрид.

Дочекале су нас верзије са два електромотора. Она која има само један, до "стотке" стиже за 8,9 секунди.

Максимална брзина им је иста – 235 км/х.

Разлика у убрзању потиче од укупне снаге система. Снажнији има бензинац од 200 "коња", а слабији од 180.

Предњи електромотори су исти – имају по 110 КС. Међутим, ознака Hybrid4 крије да тест примерци имају и задњи електромотор од 113 "коња".

Тако укупна комбинована снага система износи округло 300 коњских снага.

Оно што је посебно занимљиво код јаче варијанте је то што се за погон углавном користи задњи електромотор.

Радозналост нас је навела да покушамо да преваримо електронику и покушамо да дрифтујемо на највишем врху Шварцвалда – Фелдбергу, који је на преко 1.400 метара надморске висине прекривен снегом.

Међутим, електроника није дозволила да ауто проклиза, па смо са још већим самопоуздањем кренули у освајање кривина по делимично влажном коловозу.

Можда ће звучати апсурдно када се у обзир узме укупна снага, али Опел Грандланд X је заправо врло мекано подешен ауто, што због огибљења што због удобних АГР седишта, развијених у сарадњи са немачком асоцијацијом ортопеда.

Није тркачки, али оштре кривине са ограничењем од 100 на сат пролази више него опуштено. До 135 км/х иде само на струју а преко те брзине активира се и турбо-бензинац.

Стартоваће се и на нижим брзинама уколико "патосирате" педалу гаса. Управо те ситуације навлаче осмех на лице, јер два електромотора и снажни турбо-бензинац заједнички тренутно реагују на команду гаса.

Посебно прија моћно излажење из кривине са катапултирањем, које обезбеђује 300 КС и чак 520 њутн-метара максималног обртног момента.

Другим речима, убрзања су заиста као код спортског аутомобила али имајте на уму да треба водити рачуна о прегревању кочница и да треба бити умерен у "тркачким" амбицијама.

Толика снага вас лако повуче и заиста није лако одолети сјајним перформансама.