АКО ПОГРЕШИТЕ МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА: Ево како ПРАВИЛНО доливати расхладну тећност
Како би се мотор са унутрашњим сагоревањем заштитио од прегревања, посебно током летњих месеци и при великим оптерећењима, неопходно је његово хлађење.
У систему за хлађење обично циркулише 10 до 15 литара течности од блока цилиндра до хладњака.
Неправилно одржавање и недовољно пуњење пумпе могу изазвати озбиљна и скупа оштећења, пише Ревија ХАК.
Када је потребно допунити расхладну течност?
У модерним аутомобилима – ретко. Али мања цурења или оштећења могу временом довести до губитка течности. Према АДАЦ-у, ово може бити узроковано, на пример, уједима глодара на цревима. Ако су црева затегнута и ниво течности наставља да опада, проблем може бити водена пумпа или заптивка главе цилиндра, пише Ревија ХАК.
Када мотор ради или је врућ, не би требало да отварате поклопац експанзионе посуде да бисте проверили или допунили течност. Систем је тада под притиском и отварање поклопца може изазвати озбиљне повреде или опекотине врућом расхладном течношћу. Такође, ако сипате хладну расхладну течност у врућ мотор, могу се створити пукотине у систему за хлађење.
Ако је мотор још увек врућ, требало би визуелно да прегледате резервоар расхладне течности споља. Резервоар има ознаке за мин. и макс.
Када је мотор хладан, ниво течности треба да буде између те две ознаке. Ако је ниво пренизак, проверите систем за хлађење да ли има цурења.
Ако допуните течност и након кратког времена ниво поново падне, или ако приметите влажне мрље испод аутомобила, требало би што пре да посетите радионицу.
Током визуелног прегледа, обратите пажњу и на стање течности: ако је расхладна течност променила боју или ако у њој плутају честице, то указује на корозију. Филм уља значи да је заптивка главе цилиндра неисправна.
Како допунити расхладну течност?
Када је мотор хладан, отворите поклопац резервоара расхладне течности и допуњавајте док ниво не буде између ознака за мин. и макс.
На тржишту постоје концентрати које можете сами мешати, али и готове смеше које већ садрже довољну количину воде. Сваки произвођач возила наводи тачан однос у упутству за употребу.
То је једини начин да се обезбеди оптимална заштита од смрзавања зими и корозије.
Различите боје расхладне течности се користе за брзу оријентацију и да се осигура да се расхладне течности различитих спецификација случајно не помешају.
Приликом избора правог производа, међутим, није кључна боја, већ идентификатори типа Г11, Г12 или Г13. Да бисте то урадили, прочитајте упутство за употребу аутомобила или погледајте експанзиону посуду: идентификатор је утиснут или одштампан на пластици.
Ако нисте сигурни која се расхладна течност користи, боље је посетити специјализовану радионицу.
Избегавајте употребу воде јер може изазвати наслаге каменца. Ако је апсолутно неопходно, користите дестиловану воду. Рок трајања расхладних течности није неограничен.
Обратите пажњу на препоруке произвођача вашег возила. Неки аутомобили препоручују промену расхладне течности на сваких 50.000 километара, други до 200.000 километара, а неки уопште не препоручују њену промену.