Ако се упали ова лампица одмах зауставите аутомобил! И најкраћа вожња је опасна
Подмазивање је крвоток мотора, а паљење упозоравајуће лампице која упозорава на низак притисак уља у систему је озбиљан знак који захтева да одмах зауставите и паркирате аутомобил и искључите мотор. Чак и најкраћа вожња са прениским притиском уља у систему подмазивања је опасна, јер повећава хабање виталних делова мотора (лежајеви радилице (главни и летећи), клипни прстенови и цилиндри, као и клипне осовине и лежајеви).
Ово је, нажалост, честа последица технологије „мокрог зупчастог каиша“, 1.0 ЕцоБоост, из концерна Форд и бројних 1.2 PureTech из концерна Stellantis. Ако возите један од аутомобила са овим моторима, веома је вероватно да су се честице материјала каиша, које услед деградације и абразије зупчастог каиша, накупиле на улазном ситу система за подмазивање и у уљним каналима. Ово блокира циркулацију и оставља критичне делове мотора без подмазивања, што убрзава хабање и уништавање мотора.
Ако немате такав мотор, прво би требало да проверите ниво моторног уља, јер је недостатак уља, када је ниво испод доње линије (мин) на мерној шипки, најчешћи узрок проблема. Уље затим треба долити до горњег нивоа (макс), што значи да треба купити и донети уље, а не возити аутомобил са упаљеном лампицом за уље до прве бензинске пумпе или продавнице ауто-делова. Због тога је препоручљиво имати литар одговарајућег моторног уља у пртљажнику у случају нужде. Ако вам је мало моторног уља и немате уља за допуњавање или не можете да га набавите, позовите службу за помоћ.
А ако се лампица упозорења поново упали након што сте додали потребно моторно уље (имате га на располагању), одмах угасите мотор и позовите хитне службе, које би требало да одвезу аутомобил у сервис. Због тога не би требало да наставите са радом мотора и вожњом ако се лампица за уље поново упали (што сигнализира да нема довољно притиска у систему за подмазивање). Проблем може бити хабање мотора, квар пумпе за уље, зачепљени канали за уље и филтери... Наставак рада мотора и вожња са упаљеном лампицом за уље повећао би проблем и хабање мотора и могао би проузроковати његово уништење.