Ако вам се у гуму забио шраф - не вадите га нипошто! Ево како да решите проблем...
Постоје случајеви у којима се и таква гума може окрпити, па се возачима саветује да одмах посете вулканизера који ће проценити има ли јој "живота"
Гуме са добром дубином шаре, али и оне без ње, често могу да покупе каменчиће и друге ситне елементе који се могу наћи на коловозу, поготово ако се вози ван асфалта.
Није редак случај ни да се у гуму забије ексер или шраф. То може да проузрокује штету и да гуму учини неупотребљивом, али не мора увек да значи да је таква гума одслужила своје. Постоје случајеви у којима се и таква гума може поправити, односно закрпити, и то по осетно нижој цени него што је куповина нове гуме подразумева.
Зато стручњаци немачког аутоклуба АДАЦ препоручују возачима који у гуми свог аутомобила затекну шраф или ексер да га не ваде, већ да га оставе у гуми. На тај начин ће рупа коју је тај оштар предмет направио остати затворена, чиме се избегава настанак већих оштећења приликом његовог вађења, као и испумпавање гуме.
Возачима се зато саветује да одмах посете вулканизера, који ће проценити да ли оштећена или пробушена гума може да закрпи.
Ако је ексер или шраф направио веће оштећење на унутрашњој страни гуме, оштећење на бочном делу гуме, као и пукотине или рупе у газном слоју дибље од 5 милиметара, велика је вероватноћа да поправка гуме није могућа.
Из АДАЦ-а поручују да се ризик од поправке на овај начин оштећене гуме, већи код пнеуматика намењених за веће брзине, односно код оних са индексом В (до 240 км/х), W (до 270 км/х) и Y (до 300 км/х).