Аутомобили горе лети, а ево и зашто: Ово су 2 главна узрока пожара, заштитите се што пре
Запаљење аутомобила у летњем периоду је постала готово свакодневна појава, а у Србији и региону се све чешће дешава последњих година. Наравно, свако запаљење има узрок, а то је, у готово 100 одсто случајева, неисправност.
Пре свега, аутомобили се пале из 2 најчешћа разлога - због лоших и застарелих инсталација, као и сагоревања неисправног ДПФ филтера чађи, објаснио је за Телеграф Јован Покрајац, аутомеханичар и вероватно најбољи познавалац аутомобила у региону.
ДПФ филтере имају готово сви новији дизелаши. Међутим, пошто је возни парк у Србији застарео, такође и ДПФ филтери су дотрајали. То изазива хаварије, односно прегревање, и на крају пожар.
Због строгих еколошких норми, у дизелаше се уграђују ДПФ филтери, са задатком да уклоне ситне честице - чађ.
До паљења аутомобила долази када је ДПФ запушен јер тада мотор почиње да се прегрева.
- Наравно, и ово је кобна комбинација код дизелаша, а опет су најопасније лоше инсталације. Ако имамо цурење уља на мотору, када дође у контакт са усијаним деловима (издувна грана) долази до обавезног паљења. Још је већи проблем ако је ДПФ запушен, јавља се превисока температура на издувном склопу. Ако огромна температура (више од 600 степени Целзијуса) дође у контакт са горивом, долази до паљења - објашњава Покрајац.
Такође, ту је и традиционалан, али вероватно и најчешћи узрок паљења аутомобила - неисправне инсталација. У овом случају, долази до контакта бензина и варнице.
- Неисправни каблови за свећице, и црева која пропуштају су комбинација за катастрофу. Ако су црева неисправна, имамо цурење горива. Већ то, у контакту са усијаним мотором је опасно. Такође, ако су и каблови свећица неисправни, долази до варничења, што може да запали гориво и изазове пожар. Пред сезону, неопходно је добро проверити све инсталације, како би безбрижно пошли на дужи пут - саветује Покрајац.
Што се ДПФ филтера тиче, сервисирање и провера исправности су обавезни. Запушени ДПФ филтер изазива прегрервање и запаљење, што је веома опасно. Возачи често игноришу лампице на инструмент табли, што може бити вема опасно.
Најчешћи узроци запаљења аутомобила
Електричне инсталације: Лоше спојени каблови изазивају кратке спојеве, могу изазвати варнице које могу запалити гориво.
Цурење горива: Добро проверити црева јер и најмање цурење горива може изазвати пожар.
Прегревање мотора: Прегревање мотора, због неисправности, може да запали гориви и уље.