Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Аутомобили у Србији СВЕ ЧЕШЋЕ СЕ КВАРЕ, тврде и возачи и сервисери! Ово је УЗРОК!

29.03.2017. 08:15
Пише:
Србија Данас/Блиц
Kvar na autu
Квар на ауту / Извор: Профимедиа

Да ли ће држава реаговати?

Због лошег квалитета течног нафтног гаса (ТНГ) у Србији су све чешћи кварови на аутомобилима, тврди неколико сервисера из разних крајева земље, пише "Блиц". Они су се, наводно, редакцији јавили независно једни од других и открили да се уређаји за овај енергент све чешће не могу поправити, па возачи уграђују нове.

Они, као и многи возачи који се у последње време учестало жале, сматрају да квалитет ТНГ не одговара прописаним стандардима и траже од државе да објасни да ли постојећи систем маркирања и контрола које спроводи конзорцијум три приватне компаније гарантује да се на српским пумпама продаје овај енергент из легалних токова. По њиховом мишљењу, постоји разлог за сумњу да није тако, јер је симптоматично да се и нови уређаји на аутомобилима морају заменити већ након 1.000 или 2.000 пређених километара. На њима се наиме налепи прљавштина слична катрану која не може да се очисти.

Ово је НАЈЈЕФТИНИЈИ АУТО на БГ Сајму аутомобила! Цена фина, возило ПРАКТИЧНО И КОМФОРНО! (ФОТО)

Јован Милановић, један од сервисера, каже да су размере ових кварова на ТНГ уређајима такве да надлежни органи морају да реагују.

saobraćaj
саобраћај / Извор: Србија Данас

- Свакодневно имам бар два до три случаја да људи са атестираним уређајима имају проблема, односно долазе због кварова који углавном не могу да се отклоне. Реч је о прљавштини која се таложи на уређају, а која подсећа на катран, која не може да се очисти и због које страда систем, па мора да се угради нов. Возачи су због тога кривили нас сервисере да нисмо добро обавили посао, али пошто је ово постала изузетно честа појава, нас неколико је ангажовало стручњаке који су утврдили да је реч о лошем квалитету енергента - рекао је Милановић.

ОВО ЈЕ СМРТ ЗА ВАШ АУТО: А сви то радимо! Ова навика возача уништава МОТОР

Према његовим речима, очигледно је да се поред легалног гаса на српском тржишту налази и онај из сиве зоне, јер не постоји технички адекватан систем маркирања. Посао маркирања од 2015. године поверен је конзорцијуму три приватне фирме: “СГС Београд", “Аутентикс" и “Наноинспект".

- Њихов систем маркирања ТНГ примењује се само у Србији, много веће земље одбиле су га јер није поуздан. Постоји технички проблеми код маркирања, па се као ТНГ који је добио атест проглашава онај који има 80 одсто концентрације маркера, а она мора да буде много већа. Постоји могућност да се од стоваришта до пумпе умеша нелегална количина сумњивог квалитета - објашњава Милановић.

guzva u saobraćaju
гузва у саобраћају / Извор: Профимедиа/илустрација

Возач аутомобила на ТНГ Београђанин Горан Јовић каже да је један од оних који су имали сличан проблем.

- Морао сан да променим уређај јер није могао да се поправи због црних наслага прљавштине која није могла да се уклони. Од сервисера сам сазнао да пуно возача има сличне проблеме - огорчен је Јовић.

ОВО ОДАВНО НИЈЕ ВИЂЕНО: Незапамћена посета на Сајму аутомобила у Београду (ГАЛЕРИЈА)

Јавну сумњу на квалитет ТНГ у Србији недавно је испољила и компанија “Рено Нисан" као представник бренда “дачија", због великих рекламација купаца “дачије сандеро" са мотором 0,9 и погоном на ТНГ.

- Возила која су рекламирана су технички исправна и сви пријављени недостаци у Србији узроковани су искључиво ниским квалитетом ТНГ. “Рено Нисан Србија", као представник “Дачије", већ је покренуо поступак независне анализе квалитета ТНГ-а. Примарни узрок проблема је присутност непознате супстанце у ТНГ-у која се додаје на локалном тржишту, ствара аномалије и онемогућава рад ТНГ дизни - кажу у “Рено Нисану".