Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

BYD и Chery меркају Турску, хоће да граде фабрику електричних аутомобила

20.05.2024. 17:08
Пише:
Geely Coolray
Geely Coolray / Извор: Србија Данас/Милана Павковић

Турска би се могла показати као економичан начин за кинеске ЕВ брендове да одатле продају своја возила широм Европе.

BYD и Chery би могли да инвестирају значајне суме новца у фабрике у Турској, јер кинески произвођачи аутомобила настављају да се шире и повећавају продају у Европи.

Турски министар индустрије и технологије Фатих Кацир недавно је потврдио да влада те земље води разговоре не само са компанијама BYD и Chery, већ и са кинеским произвођачима аутомобила САИЦ и Греат Wall.

- Желели бисмо да завршимо разговоре што је пре могуће. Прешли смо дуг пут у преговорима са две компаније - рекао је он.

Оснивање фабрика у Турској могло би бити од велике користи за кинеске произвођаче аутомобила јер Турска има споразум о царинској унији са ЕУ.

Електрични аутомобили се такође добро продају на турском тржишту и чинили су 7,5% свих продаја нових аутомобила у 2023. години, а очекује се да ће учешће у продаји скочити на око 30,4% у 2032.

Генерални директор BYD Еуропе, Мајкл Су, недавно је рекао да је компанија заинтересована за другу европску фабрику која би подржала погон који тренутно гради у Мађарској.

Блумберг напомиње да би додатне европске инвестиције могле помоћи кинеским фирмама да избегну потенцијалне царине које би могле бити погођене након истраге ЕУ о државним субвенцијама које су наводно примиле.

Поред тога, Турска је спремна да уведе додатних 40% царине на електрична возила произведена у Кини, у покушају да заштити свог јединог локалног произвођача електричних возила, TOGG.

Кацир је додао да ће, уколико кинески произвођач аутомобила одлучи да отвори нову фабрику аутомобила у Турској, са собом донети и "привилеговане могућности за улагања у батерије".

BYD-ova мађарска фабрика моћи ће да производи око 200.000 возила годишње. Иако је то много, неће бити довољно ако компанија жели да испуни свој циљ да постане водећи произвођач електричних возила у Европи до 2030.

Локација у Турској могла би бити убедљива опција због локације земље која повезује Азију и Европу.