ЧУДНО: У Јапану најпродаванији модел, а у Европи права егзотика (ФОТО)
Хонда је чудо...
Најтраженији модел у 2019. била је једна Хонда коју немамо прилике да видимо на нашим путевима.
Јапанско тржиште аутомобила веома је специфично јер се у тој земљи продају бројни модели које не можемо срести у другим државама. Реч је о такозваним "кеи" микроаутомобилима, који су практично превозно средство за претрпане јапанске мегалополисе, где је сваки квадратни метар паркинг простора драгоцен.
Домаћи произвођачи у Јапану продају велики број кеи модела, а један од њих, Хонда N-Box, најтраженији је аутомобил у тој земљи већ трећу годину узастопце.

ВЕЛИКЕ ПАРЕ: Мерцедес има пројекат са кинеском компанијом вредан око 780 милиона евра

РЕДИЗАЈН: Стигао је нови модел ИНСИГНИЈЕ - ГСи (ФОТО)

НИЈЕ БАШ СЈАЈНО: Тек 23 одсто нових аутомобила купили грађани - физичка лица
N-Box је 2019. завршио са рекордних 253.500 испоручених примерака чиме је понео титулу најпродаванијег модела у прошлој години.
Хонда N-Box као модел постоји од 2011, када је лансирана прва генерација овог возила. Наследник, и актуелни модел, стигао је 2017, и од тада је најтраженији ауто међу купцима у Јапану.
Хонда је за непуних девет година продала укупно 1,7 милиона ових возила.
Цена базичног модела N-Box у Јапану стартује од 1.411.300 јена (око 11.600 евра), док најскупља верзија N-Box Цустом кошта 1.996.500 јена (око 16.400 евра). Купци такође могу да доплате и погон на сва 4 точка, који додатно подиже цену ових возила.
Поред модела N-Box, Хонда у Јапану продаје и друге кеи аутомобиле, као што су Н-Оне, N-WGN и роудстер С660.
Категорија кеи аутомобила успостављена је 1949. Према најновијим регулативама из 1998, кеи аутомобили не смеју да имају мотор преко 660 "кубика", док снага погонске јединице може да износи највише 64 КС.
Додатно, ауто не сме да буде дужи од 3,4 м нити шири од 1,48 м.