Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПИТАЊЕ СВИХ ПИТАЊА: Да ли је јефтиније возити бензинце, дизелаше или електричне аутомобиле?

24.01.2024. 19:42
Пише:
Србија Данас/Б92
električni automobili
електрични аутомобили / Извор: Профимедиа/илустрација

Важно је знати...

Када се аутомобил тек купује, "струјаши" су углавном скупљи од бензинаца и дизелаша, мада се уз субвенције ова разлика може смањити. Међутим, поставља се питање када се укупни трошкови узму у обзир, који тип аутомобила се највише исплати?

КО ЋЕ ЊИМА ПОБЕЋИ: Погледајте ЗВЕР коју вози ПОЛИЦИЈА ДубаијаLamborghini

КО ЋЕ ЊИМА ПОБЕЋИ: Погледајте ЗВЕР коју вози ПОЛИЦИЈА Дубаија

О ОВОМЕ МАЛО КО РАЗМИШЉА: Овај део точка је врло важан за БЕЗБЕДНОСТ ВОЗИЛА!guma

О ОВОМЕ МАЛО КО РАЗМИШЉА: Овај део точка је врло важан за БЕЗБЕДНОСТ ВОЗИЛА!

САМО ЗА ЉУБИТЕЉЕ ОПЕЛА: Враћа се Фронтера!Opel

САМО ЗА ЉУБИТЕЉЕ ОПЕЛА: Враћа се Фронтера!

Одговор на ово у опсежном истраживању покушале су да дају компаније Леасеплан и АЛД Аутомотиве, извештајем под називом "Mobility Гуиде 2023".

Према њиховим подацима, у Немачкој километар пређен електричним аутомобилом кошта 43 цента, док са СУС мотором у просеку кошта 44 цента. У обзир се узимају набавна цена, трошкови енергије и порези. Трошкови одржавања и поправака такође су обично нижи.

У Италији, Шпанији и Шведској, електричним аутомобилом такође се може уштедјети око 1 цент по километру, а највећу предност електрични аутомобили имају у Белгији и Аустрији са по 5 центи по километру.

У Холандији и Великој Британији, СУС мотори и ЕВ су изједначени.

Основа је четворогодишње власништво и 120.000 километара укупне километраже, а трошковна предност у Немачкој би била 1.200 евра, док би у Аустрији и Белгији износила чак 6.000 евра.

Резултати студије, међутим, нису свуда у Европи позитивни за електричне аутомобиле. Ту спада и Србија, за коју нема података о томе колико би коштао километар пређен ЕВ, али стоји да инфраструктуру треба додатно ојачати како би електрични аутомобили били исплативи.