Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ДА ЛИ ЈЕ СРБИЈА СПРЕМНА ЗА ОВО?! На снази: Од 31. марта сва возила у Европи морају имати ово

04.04.2018. 07:15
Пише:
Србија Данас
saobraćaj
саобраћај / Извор: Профимедиа/илустрација

Уграђено у возилу!

Одлука о увођењу takozvanog eCall sistema предложена је још 2013. године, а априла 2015. усвојена је у Европском парламенту. 

Тада је произвођачима аутомобила за тржиште ЕУ дат рок од 3 године да почну да примењују ову одлуку. Рок је истекао 31. марта 2018, тако да сви нови аутомобили у Европској унији сада морају да имају уграђен eCall уређај. 

КЉУЧНА ГОДИНА ЈЕ 2020: Ауди нам доноси неочекиване вести

Овај систем осмишљен је тако да у случају удеса аутоматски пошаље информацију надлежним хитним службама, која садржи податке од тачној локацији и времену када се несрећа догодила, као и о смеру у коме се аутомобил кретао пре саобраћајне незгоде, што је веома важно у случају судара на аутопуту како би возило хитне помоћи брже стигло на лице места. 

kola u saobraćaju
кола у саобраћају / Извор: Профимедиа

Активира се пошто добије сигнал од сензора у возилу који детектују удес.

Уређај eCall имаће значајну улогу у ситуацијама када је возач у несвесном стању после несреће или из било ког другог разлога није у могућности да позове помоћ. 

Осим тога, систем је замишљен тако да омогући и мануелни позив, притиском на дугме у кабини, чиме се позива број 112 који је јединствен за хитне службе у свим земљама ЕУ. 

ПЕТ КЉУЧНИХ САВЕТА ВОЗАЧИМА ОД МИРКА АЛВИРОВИЋА: И 40 година касније ове речи су путоказ за безбедну вожњу!

Процењује се да ће eCall убрзати долазак хитне помоћи и других надлежних служби на место несреће за 40-50%, у зависности од тога да ли се удес догодио у урбаном окружењу или на путу изван града. 

Такође, предвиђа се да ће се увођењем овог система у аутомобила број погинулих у саобраћајним незгодама у ЕУ смањити за 4%, а број тешко повређених за 6%.

Годишње на путевима у земљама Европске уније животе изгуби 25.500 људи, а 135.000 задобије тешке повреде.