Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Данашњи аутомобили двоструко су ЈАЧИ и ШТЕДЉИВИЈИ од оних из 70их

07.06.2017. 08:21
Пише:
Србија Danas/Index.hr
kolona automobila
колона аутомобила / Извор: Профимедиа

Значајан напредак!

Последњих деценија аутоиндустрија је прошла кроз драстичне промене. Пре 40 година у Америци су аутомобили у просеку располагали са 147 КС, а данас је тај просек готово двоструко већи, 287 КС. То је више него што је имао тада најјачи модел на тржишту, Астон Мартин ДБС, пише Блоомберг. Притом је радни обим мотора пао за око 42%, а потрошња горива је двоструко мања, на нивоу од око 8 л/100 км.

Данашњи мотори у аутомобилима су двоструко мањи и двоструко снажнији, троше мање и осигуравају боља убрзања. Пре четири деценије просечном аутомобилу је за убрзање до 96 км/х требало око 14 секунди, а сада је за исто убрзање потребно 7.2 секунде.

МА НАЈБОЉЕ ЈЕ 4. МЕСТО: Објављена листа најпродаванијих аутомобила 2017. године у Британији

Занимљиво је како се током прошле године на америчком тржишту нудило чак 18 модела снажнијих од 600 КС, а ускоро ће понуду обогатити и јаки европски адути попут BMW-a М5. На врху понуде је недавно пристигли "Додге Challenger СРТ Демон" са преко 800 КС. У таквом светлу постићи двоструко нижу потрошњу америчког возног парка успело је помоћу поменутог смањења радног волумена на просечне 3 литре, али и уградњом турбина, и све већим уделом хибридних погона. Такође, супротно увреженом мишљењу, у Америци је маса аутомобила пала, па је тако "Chevrolet Цамаро" у поменутом раздобљу смршао око 275 кг.

Automobili na lageru
Аутомобили на лагеру / Извор: Профимедиа/илустрација

Нема сумње, данашњи аутомобили су бржи, јачи и штедљивији од својих претходника. На пасивну и активну сигурност не треба ни трошити речи, док су о квалитету и поузданости подељена мишљења. Све је већи број оних који мисле да су аутомобили некада били поузданији. Али, то је већ сасвим друга тема.