ДЕФИНИТИВНО ЕЛЕКТРИФИКАЦИЈА: Прошлу аутомобилску годину обележила ЕВ и прогон "дизелаша"
Ево како је изгледала аутомобилска 2019. година...
Добро дошли електроаутомобили, дизелаши – стоп. Тако би се укратко могла описати година која је за нама.
За почетак, да се оградимо – наслов се односи на глобалне трендове, али не и на Србију која у том погледу доста заостаје за светом.
Прошла година почела је тврдњом стручњака да је продаја аутомобила који за погон користе моторе са унутрашњим сагоревањем (СУС) достигла историјски максимум још у 2018. и да ће убудуће бележити само пад.
Мотори са унутрашњим сагоревањем – бензинци и дизелаши – и даље су доминантни погонски агрегати на свим светским тржиштима, а такву позицију задржаће сасвим сигурно и у наредним годинама. Ипак, ако је веровати експертима за ауто-индустрију, врхунац продаје возила са бензинским и дизел моторима је иза нас.
У разговору за Фајненшел тајмс, више стручњака је потврдило да је у 2018. достигнут глобални историјски максимум када је реч о продаји аутомобила са СУС моторима и да је мало вероватно да ће тај резултат бити надмашен у будућности.

Бахати возач заузео је четири места на паркингу! Кад је видео шта пише испод кола, ПРЕСЕЛО МУ ЈЕ! (ФОТО)

НАЈАВЉУЈУ ЈОШ ЈЕДАН: Следеће године стиже још један ЕВ
У 2019. години многи произвођачи аутомобила или су престали да продају поједине моделе у верзијама са дизел моторима, или су најавили такав потез у наредним годинама. У томе предњаче Јапанци који све ређе у Европи нуде дизелаше.
Чак и они, пре свега немачки, произвођачи који се традиционално веома ослањају на дизел моторе, принуђени су да се фокусирају на алтернативе - развој бензинаца, са или без електрификације, који би трошили слично као дизелаши.
Зато све више бензинаца добија такозвани "благи (лаки) хибридни погон", захваљујући 48-волтном електричном систему који доприноси већој економичности у вожњи и смањењу ЦО2 емисије.
Уз класичне хибриде и "плуг-ин" хибридне верзије, ови мотори полако потискују дизелаше, нарочито у Западној Европи где се у 2019. бележи значајан пад тражње за моделима са дизел јединицама.
Ипак, сви аутомобили који данас или у наредних неколико година буду задржали моторе са унутрашњим сагоревањем (са или без помоћи електромотора) само су прелазно решење ка потпуно електричним аутомобилима будућности за које у ауто-индустрији у овом тренутку постоји консензус да ће владати путевима у деценијама које следе.
У прилог томе говори "електрична офанзива" највећих европских, али и светских ауто-компанија.
Немачки ауто-див Volkswagen представио је 2019. свој први, како се предвиђа, масовно израђиван модел на струју - ИД. 3, који већ називају електричним Голфом.
Производња је кренула, и поред почетних проблема, а VW паралелно са овим компактним електроаутомобилом ради на читавој серији модела на струју који стижу на тржиште у наредних неколико година.
О масовној производњи електричних аутомобила годинама сања и први човек Тесле, Илон Маск, а у 2019. тај сан му се и остварио, након што је Модел 3 стигао до стотина хиљада купаца у Америци и Европи.
Пред крај године ова електрична лимузина почела је да се и производи у Кини за тамошњу клијентелу, па треба очекивати нови раст продаје Модела 3 у 2020, али и долазак новог Модела Y.
Такође, у 2019. поједни произвођачи популарних модела, као што су Peugeot 208 и 2008 или Опел Цорса, одлучили су да нове генерације ових возила од старта добију чисто електричне верзије, што је још један од трендова који ће се наставити и ове године.
Ипак, за даљу експанзију електричних аутомобила и потискивање возила са СУС моторима биће пресудно појефтињење модела на струју, односно њихове најскупље компоненте - батерије, затим даље унапређивање инфраструктуре пуњача и повећање аутономије у вожњи.
Ауто-индустрија, али и произвођачи погонских батерија, из године у годину постижу напредак на сва три поменута фронта, па би 2020. требало да донесе нова побољшања.
