ДИЗЕЛАШИ ОДЛАЗЕ У ИСТОРИЈУ: Престигла их још једна врста аутомобила - Продаја испод сваког нивоа
Строги емисијски прописи макнули су дизелске моторе из понуде већине произвођача аутомобила.
У златним тренуцима технологије, дизелаши су чинили око 50 посто тржишта. Онда је уследио Volkswagenov скандал с намештањем емисија дизелских возила и продаја је почела да пада. Већ 2017. године нови бензинци престигли су дизелаше, па се то 2021. године догодило и с хибридима (који су престигли дизелаше по продаји).
У 2025. години наставља се пад дизелских возила, када су потиснута на четврто место. Све то објашњавају подаци Удружења европских произвођача аутомобила (АЦЕА). Плуг-ин хибриди држе тржишни удео од 9,4 посто у првих десет месеци године. До октобра, дизелаши су чинили само 8 посто укупне продаје нових аутомобила у 27 земаља ЕУ-а, као и на Исланду, у Лихтенштајну, Норвешкој, Швајцарској и Великој Британији. Разлика ће се вероватно повећати у последња два месеца године и тешко је замислити да ће дизелаши престићи плуг-ин хибриде, а поготово бензинце, хибриде и електрична возила.
Строги емисијски прописи макнули су дизелске моторе из понуде већине произвођача аутомобила, а поготово у класи малих градских аутомобила и СУВ-ова. Хибриди чине више од трећине нових регистрација у регији ЕУ ЕФТА УК у првих десет месеци године. С тржишним удјелом од 34,7 посто, хибриди су увјерљиво испред бензинских возила (26,9 посто) и електричних возила (18,3 посто).