ЕКОЛОЗИ БЕСНИ: Политичари попуштају пред захтевима ауто-индустрије
По свему судећи, лобирање произвођача аутомобила дало је резултате.
Одбор који представља земље чланице Европске уније расправљао је о другом нацрту текста о стандардима загађења возила Еуро 7, који је представило шпанско председавање ЕУ. Чини се да су се земље чланице усагласиле око предлога по коме ће норма Еуро 7 бити тек нешто ригорознија од Еуро 6.
КАД ЛЕЖЕЋИ ПОЛИЦАЈЦИ НИСУ ДОВОЉНИ: Ово је нови метод успоравања саораћаја (ФОТО)
НЕВЕРОВАТНО: Возачи ових марки аутомобила највише скупљају казнене бодове у саобраћају
КОЛАПС ЗБОГ РОБОТА: Такси возила без возача потпуно блокирали саобраћај, ево шта их је збунило
По свему судећи, лобирање ауто-индустрије је дало резултате. Емисиони стандард Еуро 7 је требало да радикално ограничи емисију штетних гасова. Али представници ауто-индустрије одмах су устали против ове одлуке са два кључна аргумента – због уградње нових катализатора и система за контролу емисије у бензинске и дизел моторе, цене аутомобила би енормно порасле (и до четири-пет хиљада евра за мале аутомобиле попут Volkswagens Поло).
Такође, улагање у нове технологије за смањење емисија одузело би значајна средства произвођачима аутомобила намењена улагањима у електричну транзицију, односно електричне аутомобиле.
Својим аргументима лобисти ауто-индустрије су очигледно успели да убеде европске политичаре, који су суштински ублажили норму Еуро 7.
Са друге стране, удружење Транспорт & Енвиронмент, које промовише зелене политике, разочарано је исходом. Удружење тврди да је загађење ваздуха у европским градовима ужасно и да и даље премашује смернице Светске здравствене организације (СЗО).
У Европи је око 400.000 превремених смрти годишње узроковано загађењем ваздуха.
- Овај предлог је катастрофа. Попуштајући претњама произвођача аутомобила, наши политичари осуђују људе на лоше здравље. Произвођачи аутомобила добијају дозволу да загађују - рекла је Ана Крајинска, шеф одељења за емисије из возила и квалитет ваздуха у Транспорт & Енвиронмент.
Шта је ново у најновијем нацрту Еуро 7 норми:
• Ограничења емисије за аутомобиле су ослабљена. Нема промена у ограничењима емисије за аутомобиле и комбије у поређењу са Еуро 6, чак ни за дизеле којима је и даље дозвољено да емитују више штетних азотних оксида од бензина;
• Ограничења емисија током хладног старта мотора, која су критична за смањење загађења у градовима, такођер су укинута;
• Амонијак, који доприноси смртоносном загађењу ПМ2,5 честицама, такође се одбацује као параметар који се мора смањити (код аутомобилима);
• Озбиљно су ослабљена ограничења емисија за камионе (да би се смањило загађење у градовима). Ограничења су слабија од оних постављених у САД;
• Нема побољшања у условима тестирања на путевима за аутомобиле у поређењу са стандардом Еуро 6, што значи да ће аутомобили моћи да наставе да премашују границе емисије током вожње у градовима, у брдовитим пределима и по хладном и топлом времену;
• Ублажене су и мере у вези са емисијом ситних честица из аутомобилских гума током вожње.